22.4.2006← Takaisin

Suomen Hiihtoliiton Valmentajakerhon 30-vuotisjuhlasemiaari täydessä vauhdissa

Reilusti yli sata valmentajaa on paikalla, kun Suomen Hiihtoliiton Valmentajakerhon perinteistä kevätseminaaria pidetään 30-vuotisjuhlavuoden merkeissä Jyväskylän Laajavuoressa. Ohjelman painopiste on maastohiihdossa, jossa kolmen päivän aikana luodataan mennyttä ja tulevaa.

Perjantaina kerhon kunniapuheenjohtajan Matti Pullin avattua tilaisuuden käsiteltiin maastohiihtomaajoukkueen kulunutta kautta ja koko olympiadiakin väistymässä olevan valmennusjohdon näkökulmasta. Menneeseen ei kuitenkaan jääty, vaan päävalmentaja Reijo Jylhällä oli evästystä myös tulevalle olympiadille.

Lauantai aamupäivä sujui ulkomaisten vieraiden merkeissä. Hyvässä hengessä ”kaksinkamppailua” kävivät Norjan menestyksekkään nuorten maajoukkueen valmentaja Jon Arne Schjetne ja Suomen parivaljakko Vesa Mäkipää ja Mika Tuononen.

Pavel Virolainen puolestaan selvitti värikkäästi ja hyvin havainnollisesti maastohiihdon eri tekniikoita. Venäjältä tuleva mukavaa suomea puhuva Virolainen antoi varmasti suomalaisvalmentajille paljon ajateltavaa.

Maastohiihtovalmentajat eivät suinkaan istu koko viikonloppua sisätiloissa vaan lauantain ohjelmassa on myös Laajavuoren vielä lumisiin maisemiin merkittyjä rasteja, joita etsimällä pääsee nauttimaan aurinkoisesta kevätpäivästä – palkintojakin on luvassa.

Suomen Hiihtoliiton Valmentajakerhon 30-vuotisjuhlakokous on lauantai illan ohjelmassa klo 19.15.