12.11.2005← Takaisin

Suomen Hiihtoliiton liittovaltuuston kokous pidettiin Jyväskylässä

Suomen Hiihtoliiton liittovaltuuston kokous pidettiin lauantaina 12.11.2005 Jyväskylässä. Kokous oli toinen Suomen Hiihtoliiton organisaationmuutoksen jälkeen eli valtuustoon kuuluu 10 alppilajien, 10 mäki-yhdistetyn ja 20 maastohiihdon edustajaa.

Kokouksen aluksi jaettiin Hannu Koskivuori –mitali numero 21 Kalevi ”Häkä” Häkkiselle. Koskivuori-mitalia jaetaan vuosittain yksi kappale pitkäaikaisesta työstä hiihtourheilun hyväksi. (ks. oheinen tiedote).

SHL:n liittovaltuusto valitsi neljä johtokunnan jäsentä erovuoroisten tilalle kaudelle 2006-07.  Kaikki erovuoroiset saivat jatkomandaatin. Valituiksi tulivat alppilajien edustajana Tauno Palotie Kauniaisesta, mäkihyppy-yhdistetyn edustajana Ilkka Tiilikainen Lahdesta, maastohiihdon edustajina Marjo Matikainen-Kallström Espoosta ja Sauli Pitkänen Kuusamosta.

Liittovaltuusto hyväksyi vuodelle 2006 toimintasuunnitelman ja talousarvion. Huippu-urheilussa päätavoite ovat Torinon talviolympiakisat, joissa tavoitteena on jälleen saavuttaa enemmän mitaleita kuin kaikki kesä- ja talvilajit yhteensä. Mitalitavoitteeksi on kirjattu 11 mitalia.

Tärkeä painopiste toiminnassa on talouden tervehdyttämisessä, mikä on seurausta vuoden 2004 suuresta, 860 000 euron alijäämästä. Siitä noin 500 000 tullaan kuromaan kiinni vuoden 2005 toiminnassa. Ennusteen mukaan alijäämäksi tulee tänä vuonna jäämään vielä reilut 300 000 euroa. Vuodelle 2006 hyväksyttiin budjetti, jossa tulojen loppusumman on 7 613 000 euroa ja menojen 7 163 000 euroa eli se näyttää jo 450 000 euron ylijäämään. Talouden korjaamisessa uusien yhteistyökumppanien saaminen lajeille on avainasemassa. Budjetin tuloista 82 % muodostuu liiton omasta varainhankinnasta.