15.5.2006← Takaisin

Suomen Hiihtoliiton alppihiihtoon tulee para-alppijoukkue

Suomen Hiihtoliiton alppilajien lajiryhmä tiivistää yhteistyötä alppihiihdon paralympiaurheilijoiden kanssa.

Lajiryhmään on perustettu para-alppijoukkue, johon on nimetty Slalom Seuraa edustava Katja Saarinen, 27. Valmentajana toimii Vesa-Matti Väänänen.

Huippu-urheiluprojektin perimmäisenä tavoitteena ovat Vancouverin paralympialaiset 2010 sekä vuosittain menestyminen maailmancup- ja muissa kansainvälisissä ja kansallisissa kilpailuissa. Alppihiihdossa lajit ovat pujottelu, suurpujottelu, super-G ja syöksy ja kisoissa noudatetaan muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta Kansainvälisen hiihtoliiton (FIS) sääntöjä. Lisätietoja kansainvälisestä kilpailukalenterista löytyy www-osoitteesta: http://www.asdracing.org/.

Suomen Hiihtoliiton para-alppijoukkue tulee tekemään yhteistyötä Tahkon valmennuskeskuksen kanssa ja Tahkolta löytyvät mm. olosuhteet syksyn lumileireille. Toiminnalle saadaan rahoitusta Paralympiakomitean kautta integraatiotukena sekä huippu-urheilun tehostamistukena