19.9.2006← Takaisin

Slovakian hiihtoliiton toiminnanjohtaja Peter Brüll vieraili Jämillä

Toiminnanjohtaja Peter Brüll tutustui Jämin Hiihtotunneliin, alueen majoituksiin sekä muihin palveluihin.

Vierailunsa aikana hän tapasi Jämin Jänteen kansainvälisen nuorisoyhteistyön koordinaattorin Timo Sorvalin, seuran puheenjohtajan  Asko Uurasjärven, Jämijärven kunnanjohtajan Esa Ala-Karvian sekä Hiihtotunneli Oyn pitkäaikaisen toimitusjohtajan Timo Hintun. Brüllin vierailun päätarkoituksena oli neuvotella Slovakian hiihtoliiton ja Jämin alueen, sekä Jämin Jänteen ja Slovakian nuorisohiihdon välisestä yhteistyöstä.

Toiminnanjohtaja Brüllin mielestä Jämi tarjoaa erinomaiset puitteet esim. kesäharjoitteluleireille. Hänen mukaansa Slovakian hiihtoliiton valmennuksessa olevat nuoret hiihtäjät voisivat tulla kesällä 2007 kahden tai kolmen viikon harjoitusleirille Jämille.

Jämin Jänteen ja Kremnica MLK hiihtoseuran yhteistyö saa uutta puhtia Slovakiassa 2007 aukeavan Leader+ kaltaisen EUn rahoitusohjelmakauden käynnistyttyä.  Hiihtoseurojen nuoret ovat olleet jo lähes vuoden päivät keskenään kirjeenvaihdossa ja odottavat innokkaasti seuraavaa tapaamista.

Yhteistyötä voisi rakentaa myös Pirkan hiihdon ja Slovakian Kremnicassa pidettävän Biela Stopan välille.