15.8.2007← Takaisin

SGN jatkaa yhdistetyn maajoukkueen pääsponsorina

Suomen Hiihtoliitto ry ja SGN Group Oy ovat solmineet kahden vuoden jatkosopimuksen koskien yhdistetyn maajoukkuetta. SGN on ollut maajoukkueen pääsponsorina vuodesta 2001 alkaen ja nyt solmittu jatkosopimus koskee kausia 2007-2008 sekä 2008-2009.

Sopimus sisältää maailmancupin kilpailujen lisäksi myös Liberecin MM-kisat Tshekeissä 2009.

”Pitkäjänteinen yhteistyö SGN:n kanssa on ollut erittäin tärkeää yhdistetyn maajoukkueelle. Sopimus tukee vahvasti joukkueen tavoitetta olla maailman paras joukkue myös tulevilla maailmancupin kausilla sekä MM-kisoissa vuonna 2009. Sopimuksella on myös suuri merkitys lajin juniorityön turvaamisessa ja vahvistamisessa”, sanoo lajijohtaja Janne Marvaila.

Yhdistetty on menestynein Suomen Hiihtoliiton lajeista. Sapporon MM-kisoissa talvella 2007 Suomi voitti kultaa joukkuekilpailussa. Lisäksi Hannu Manninen voitti sprinttikilpailun ja Anssi Koivuranta ylsi pronssille Gundersen –kilpailussa. Hannu Manninen on voittanut yhdistetyn maailmancupin kokonaiskilpailun neljä kertaa peräkkäin.

”Yhdistetty on SGN:n merkittävin sponsorointikohde ja sopii vaativana ja monipuolisena lajina kaupan alan monitoimialayritykselle erittäin hyvin. Olemme erittäin tyytyväisiä lajin ilmeeseen ja vahvaan menestykseen. Sopimuksen merkittävimmät vastineet SGN:lle ovat näkyvyys urheilijoiden asuissa, hospitality-palvelut maailmancup –kilpailuissa sekä urheilijoiden käyttö yrityksen tilaisuuksissa ja markkinointiviestinnässä. Nykyisellä näytöllä sopimuksen jatkaminen oli todella helppoa”, kertoo SGN Groupin toimitusjohtaja Sam Nieminen.

SGN Group on kaupan alalla kotimarkkinoilla ja lähialueilla toimiva perheyritys, joka tunnetaan vahvoista kansainvälisistä merkkituotteista. Sen toimialoihin kuuluvat urheilu- javapaa-ajan tuotteet, maatalous, ympäristönhoito ja teollisuuslaitteet.
Yhtiö muodostuu neljästä yrityksestä: S.G. Nieminen Oy, Agritek Oy, Sumeko Oy ja SGN Sportia Oy. SGN Groupin liikevaihto on 142 milj. € ja sen palveluksessa on 150 työntekijää. Toimipisteet sijaitsevat Espoossa ja Keravalla.