30.5.2006← Takaisin

SGN Group on ostanut Sportia-tukkuliiketoiminnon

Suomen mäkihypyn ja yhdistetyn A-maajoukkueen tukijoihin kuuluva SGN Group on edelleen laajentunut. Wihuri Oy ja SGN Group ovat allekirjoittaneet sopimuksen, jonka mukaan SGN Group ostaa Wihurilta Sportia-tukkuliiketoiminnon.

SGN on tukkukaupan alalla toimiva vuonna 1933 perustettu perheyritys, joka tunnetaan vahvoista kansainvälisistä merkkituotteista. Wihurin omistaman neljän Sportia-vähittäismyymälän liiketoiminnot henkilöstöineen siirtyvät 1.6. alkaen Sportworld Oy:lle, ja liikkeet jatkavat osana Sportia-ryhmää. Sportworld Oy:n omistaja ja toimitusjohtaja on Timo Lindström, jolla on pitkäaikainen kokemus urheilu- ja vapaa-ajan tuotteiden alalta.

Sportia on Suomen toiseksi suurin urheiluvälineliikkeiden ketju ja Wihuri Oy Sportia on sen markkinointi- ja yhteisosto-organisaatio. Wihuri Oy Sportia on osakkaana kansainvälisessä Sport 2000 -ryhmässä, joka on Euroopan toiseksi suurin urheilukauppojen yhteenliittymä. Itsenäisiä Sportia-kauppiaita on noin 50 ympäri Suomen. Wihuri Oy Sportia palvelee myös tukkuliikkeenä muita kuin ketjunsa jäsenliikkeitä.

- Olemme keskittyneet johtavien merkkituotteiden markkinointiin ja yhteistyöhön yksityisten kauppiaiden kanssa. Ammattitaitoiselle, paikalliselle ja palvelevalle urheiluväline- ja vapaa-ajan liikkeelle on kasvava kysyntä. Sportia vastaa tähän vahvuuksillaan ja sopii yhteen konsernimme strategian ja arvojen kanssa, kertoo SGN Groupin toimitusjohtaja Sam Nieminen.

SGN Groupin tavoitteena on kehittää ketjun toimintaa pitkällä tähtäimellä yhdessä kauppiaiden ja tavarantoimittajien kanssa. Konserniin on perustettu Sportia-liiketoimintaa varten uusi yhtiö, jonka nimi on SGN Sportia Oy. Perustettu yhtiö kuuluu SGN Group -konserniin, jonka emoyhtiö on S.G.Nieminen Oy.