4.3.2009← Takaisin

Seuratuen haku käynnissä 15.3.2009 saakka - seurasi ehtii vielä toimia!

Ensimmäistä kertaa jaetaan tukea myös päätoimisen palkkaamiseen sekä aikuisten terveyttä edistävään liikuntaan.

Lisätietoa ja hakulomakkeet löydät osoitteesta www.seuratuki.fi.

Jos seurasi ei ole varma päätoimisen palkkaamisesta tai se ei kosketa seuraa tällä hetkellä, kannattaa hakea samanaikaisesti myös toiminnallisia tukia. Aikuisten terveyttä edistävän liikunnan toiminnallista tukea voi hakea ohjaajien osaamisen lisäämiseen, uuden toiminnan käynnistämiseen, kuntayhteistyöhön tai aikuisliikunnan starttiin. Hankkeessa voi yhdistyä myös eri tukimuodot.

Tietoa aikuisten terveyttä edistävän liikunnan toiminnallisen tuen hausta

• Hankkeen toteuttamisaika 1.8.2009 - 31.7.2010
    • Hakuaika on 2.2.2009 - 15.3.2009 (uusi haku vuosina 2010 ja 2011)
    • Vuonna 2009 aikuisten terveyttä edistävän liikunnan kehittämiseen jaetaan 150 000 €
    • Yksittäinen hanke voi saada tukea 1 000 € - 8 000 €
    • Tieto tukipäätöksestä tulee seuroille 22.5.2009 mennessä

Toiminnan kehittämisessä ja hankehakemuksissa kannattaa huomioida liiton valmiit tuotteet ja ohjaajakoulutukset. Liitolla on käytettävissä harrastehiihdon ohjaajaopas, terveysliikunta-kurssisisältö ja harrastehiihtäjän hiihto-opas.

Terveysliikunnan ohjaajaksi – Liikuttajatutkinto

Liikuttajatutkinto on terveyttä edistävän liikunnan vertaisohjaajakoulutus aikuisten ohjaajalle. Koulutus on laajuudeltaan 50 tuntia ja se koostuu vähintään viidestä kurssista ja itsenäisistä opinnoista. Koulutuksesta voi suorittaa osia tai kokonaisuuden. Suomen Kuntoliikuntaliitto yhdessä SLU-alueitten kanssa toimii koulutuksen toteuttajana. Koulutus sopii myös kokeneille ohjaajille, jotka haluavat kehittää osaamistaan terveyttä edistävässä liikunnassa tai liikuntatapojen muutosprosessissa.

Lisätietoa koulutuksesta: www.kunto.fi/koulutukset/terveysliikunnan_koulutukset/

Liitossa seuratukiasiaa hoitaa Teuvo Ylikoski, teuvo.ylikoski@hiihtoliitto.fi
    tai puh. 040 511 0163