24.5.2006← Takaisin

Sauvakävelyn ME-yritys Jämillä 10.-11.6.

Tapahtuma tosikoille ja veitikoille. Kesäkuussa Jämillä sauvakävellään 24 tuntia. Virkistystä on luvassa Jämin hiihtotunnelista, jonka välittömässä läheisyydessä tapahtuma järjestetään.

Tapahtuma on kaikille, vauvasta vaariin ja joka naisen sekä tosi miehen kuntoliikuntatapahtuma. Tapahtuma antaa mahdollisuuden tutustua Pohjois-Satakuntaan, Jämiin, luontoon, reitteihin ja siinä ohessa pitää hauskaa liikkumisen ohessa.

Tapahtuman juontaa legendaarinen urheilutoimittaja ja kuuluttaja Anssi Kukkonen.

Tapahtumassa on mukana myös tunnettuja nimiä hiihtourheilun parista kuten Juha Mieto, Reijo Jylhä, Annmari Viljanmaa ja Kirsi Välimaa, ja he kaikki puhuvat sauvakävelyn puolesta.

Sauvakävellen yli 153 km vuorokauden aikana – löytyykö Suomesta haastajia?

Tapahtuman yksi kohokohdista on saksalaisen Gerd Ohnsorgin yrittämä sauvakävelyn maailmanennätys. Sauvakävelyn maailmanennätystä yritetään kiertämällä noin kahden kilometrin rataa 24 tuntia.

Nykyinen sauvakävelyn ME, 153 kilometriä on tehty Itävallassa ja sen haltija on itävaltalainen Hans-Peter Burger.

Tiedustelut eivät ole johtaneet tuloksiin, kun saksalaiselle on yritetty löytää haastajia. Vielä on aikaa, joten järjestäjät toivovat, että Suomesta löytyy joku, joka ottaa tosissaan haasteen vastaan.

Tapahtumassa myös 24-tunnin sauvakävelyviesti

Tapahtuman käynnistymisen myötä, työpaikoille on virinnyt kuntokampanja buumi. Yhteisöt haastavat innolla toinen toisiaan 24-tunnin sauvakävelyviestiin. Joukkueessa kävelevien lukumäärää ei ole rajoitettu, joten mukaan voi lähteä joko leikki- tai tosimielellä.

Taustaa

Kyseessä on kansainvälinen sauvakävelytempaus – hanke. Hanke saa EU-avustusta.

Kansainvälisen Hiihtoliiton FIS:n jäsenenä Suomen Hiihtoliitto on lupautunut toiminnallaan sekä ohjaamaan että tukemaan vuonna 2006 Pohjois-Satakunnassa järjestettäviä kansainvälisiä sauvakävelytempauksia ja niiden saavutuksia.

Lisätietoja: www.jami.fi