21.2.2016← Takaisin

Salpausselällä peruttu joukkuemäen kilpailu hypätään Puijolla

Lauantaina 20.2. peruttu MM-esikisojen miesten joukkuemäen kilpailu hypätään maanantai-iltana Puijolla. Alkuperäisen Puijon kisojen ohjelman mukaan maanantaina olisi hypätty erikoismäen karsinta.

Maanantain joukkuemäki hypätään klo 18.15 alkaen. Päätös kilpailun uudelleen aikatauluttamisesta Puijolle syntyi nopeasti.

”Uudelleen aikataulutus näin nopeasti ja vielä tiiviiseen kisa-aikatauluun kertoo erittäin hyvästä yhteistyöstä Lahden ja Puijon kanssa sekä organisaatioiden tehokkuudesta. Joukkuekilpailun läpiviemisellä on suuri urheilullinen mutta tietysti myös taloudellinen merkitys Hiihtoliitolle”, sanoo Hiihtoliiton toiminnanjohtaja Mika Kulmala

Yhteistyön merkitystä korostaa myös Puijon kisojen tapahtumajohtaja Jarkko Ruhanen

”Ensisijaisesti harmittaa muiden kisajärjestäjien puolesta. Paljon on tehty yhteistyötä niin Kuusamon Erä-Veikkojen kuin Salpausselän kisojen järjestäjien kanssa. On varmasti kaikkien yhteinen asia, niin järjestäjien kuin urheilijoidenkin keskuudessa, että Kuopiossa voidaan järjestää Lahdessa peruttu kilpailu.”

Maanantaina hypättävä kilpailun on ensimmäinen maailmancup-tason joukkuemäki Puijolla.

”Erityisen hienoa maanantaina hypättävässä kilpailussa on sen historiallisuus ensimmäisenä joukkuemäen kisana. Toivotamme myös kaikki tervetulleiksi Puijolle alkuperäisen suunnitelman mukaisesti eli ilmaiseksi”, lopettaa Ruhanen.

Suomen maajoukkueessa Kuopiossa hyppäävät Lauri Asikainen, Ville Larinto, Jarkko Määttä ja Juho Ojala. Heistä kolme ensimmäistä hyppää tiistain henkilökohtaisessa kilpailussa.