5.8.2006← Takaisin

Perälä ja Joutsen Sprintticupin avauskilpailun nopeimmat

Kirsi Perälä ja Jari Joutsen veivät ykkössijat, kun Sprintticupin avauskilpailu hiihdettiin Leppävirran hiihtotunnelissa lauantaina.

Perälän jälkeen Marjo Korander ja Mirva Rintala veivät sijat kaksi ja kolme, Joutsenen jälkeen vastaavasti Kusti Kittilä ja Ville Verkama.

Perälä oli lauantain suorituksistaan iloinen.
”Hyvä fiilis. Hyvin jaksoin viisi lähtöä”, Perälä iloitsi.
Jyväskyläläinen nousi tälle kaudelle sprinttimaajoukkueeseen, jota pitää hyvänä juttuna. Sprinttimaajoukkue on tuonut harjoitteluun uutta intoa.
”Se on piristänyt treeniä, on tuonut uusia juttuja, vaihtelua”, Perälä selvitti.

Joutsen on harjoitellut kesän etupäässä itsekseen, sillä hän ei kuulu mihinkään liiton valmennusryhmään. Sprintticupin kiertäminen kokonaisuudessaan kuuluu jyväskyläläisen suunnitelmiin, sillä jo kilpailu oli tervetullut piristys harjoitteluun.
”Heräsi muistot mieleen, mitä se (kilpaileminen) oikeasti on”, Joutsen naureskeli.

Kilpailuun osallistui 16 miestä ja 8 naista. Sprinttimaajoukkueen valmentaja Vesa Mäkipää oli päivän antiin tyytyväinen.
­”Hyviä lähtöjä tuli”, Mäkipää summasi.

Lopputulokset:

24.9. Uusikaupunki, perinteinen
1.10. Vuokatti, vapaa, maailmancupin testikisa
14.10. Jämi, vapaa

Lisää sprintticupista: http://www.hiihtoliitto.fi/taustasivut/artikkeliarkisto/?num=31979