29.9.2005← Takaisin

Palander Ounasvaaran Hiihtoseurasta Ruka Slalomiin

Alppihiihdon maailmanmestari ja maailmancupin voittaja Kalle Palander vaihtaa Ounasvaaran hiihtoseurasta Ruka Slalomiin.

Pitztal, Itävalta 29.9.2005

”Rukalla ja Kuusamolla on ollut suuri merkitys uralleni. Rukan tunturit ovat tarjonneet loistavat harjoitteluolosuhteet alppilukiosta lähtien. Heti Vailin maailmanmestaruuden jälkeen rakensin mökin Rukalle, josta on tullut hengähdyspaikka harjoittelu- ja kilpailukauden ulkopuolella. Rukan pitkä kausi mahdollistaa myös harjoittelun aina kesäkuulle asti. Näiden vuosien aikana tunturista on tullut osa minua ja minusta osa Rukan hiihtokeskusta ja Kuusamoa. Haluan olla jatkossa myös osa Rukan alppiseura Ruka Slalomia ja olla tukemassa Rukan junioreita heidän tavoitteissaan nousta maailman huipulle”.

”Minulla on ollut kunnia edustaa 15 vuotta Ounasvaaran Hiihtoseuraa, joka on tarjonnut pitkät perinteet hiihtourheilussa ja omalta osaltani olen saanut olla niitä jatkamassa”.

Kalle Palander

Suomen Hiihtoliiton sääntöjen mukaan seuran vaihdosta on ilmoitettava 30.9. mennessä ennen seuraavaa kilpailukautta. Ilmoituksen liitolle tekee uusi seura.