21.12.2006← Takaisin

Palander kolmas, Svindal voitti

Miehet kilpailivat suurpujottelussa Itävallan Hinterstoderissa ja naisten taistelivat pujottelun maailmancup-pisteistä Ranskan Val d´Iseressa.

Kalle Palander laski kolmanneksi alppihiihdon maailmancupin suurpujottelussa Hinterstoderissa Itävallassa. Kilpailun voitti norjalainen Aksel Lund Svindal. Toiseksi sijoittui Kanadan Francois Bourque.

Sandellin toisen kierroksen aika kisan nopein

Marcus Sandell laski upean kilpailun Hinterstoderissa. Ensimmäisen kierroksen jälkeen Sandell oli sijalla 28. Toisen kierroksen nopeimman ajan kellottaneen Sandellin (1.11.63) sijoitus lopputuloksissa nousi kahdenkymmenen parhaan joukkoon sijalle 19. Samalla Sandell nappasi uransa ensimmäiset maailmancupin pisteet ja nousi suurpujottelucupissa sijalle 43.

Svindal vei voiton myötä suurpujottelucupin johtajan punaisen liivin Kalle Palanderilta. Palander on kymmenen pistettä norjalaisen Svindalin takana toisena.

Naiset laskivat Val d´Iseressa pujottelun

Tanja Poutiaisen sijoitus Ranskassa lasketussa kilpailussa oli 13. Kilpailun voittoon laski Itävallan Marlies Schild.. Toiseksi kisassa laski Saksan Annemarie Gerg ja kolmas oli Ruotsin Therese Borssen. Sanni Leinonen karsiutui toiselta kierrokselta ollen 43:s.

Alppihiihdon maailmancup lähtee joulutauolle. Miehet palaavat kilparadoille 27.–28.12 Italian Bormiossa laskettavilla syöksyillä. Naisten maailmancup jatkuu 28.–29.12 Itävallan Semmeringissä pujottelulla ja suurpujottelulla.

Maailmanmestaruus kilpailuihin Åreen lähtevä joukkue valitaan lopullisesti Schladmingissa laskettavan miesten maailmancupin jälkeen. Valintakriteerit nähtävissä Hiihtoliiton sivuilla osoitteessa: http://www.hiihtoliitto.fi/hiihtoliitto/materiaalisalkku/