7.3.2006← Takaisin

Palander ja kumppanit pujottelevat viikonloppuna Japanissa

Kovassa kunnossa oleva Kalle Palander lähtee tosissaan viikonloppuna Japanissa pidettäviin mc-pujotteluihin. Tavoitteena on ajaa kiinni eroa cupia johtavaa Giorgio Roccaan.

Alppihiihdon miesten maailmancup jatkuu perjantaina ja lauantaina Shigakogenissa, Japanissa kahdella pujottelukilpailulla.

Kalle Palanderilla on taskussaan voitto viimeksi lasketusta maailmancupin osakilpailusta Schladmingista. Hän on pujottelucupissa toisena 134 pisteen päässä johtavasta Roccasta. Viime sunnuntaina Palander laski komeasti suurpujottelun palkintopallille Yongpyongissa.

Palander sekä Jukka Rajala ovat matkustaneet Japaniin suoraan Koreasta. Polvileikkauksesta toipunut Jukka Leino liittyy Suomen joukkueeseen tiistaina. Leinolla on takana pitkä kilpailutauko, viimeksi hän oli kisarinteessä Wengenissä 15. tammikuuta, jolloin hän sijoittui maailmancupin pujottelussa sijalle 21. Kun olympiamatka ei toteutunut, Leino on kuntouttanut ennen Wengeniä loukkaantunutta polveaan ja harjoitellut sekä kotimaassa, että Italiassa.
    - Polvi tuntuu paremmalta päivä päivältä, Leino kertoi ennen lähtöään kohti Japania.
    - Olen ollut salilla ja kuntofillari on saanut kyytiä kun polvelle on annettu liikettä. EC-joukkueen mukana olin treenaamassa Italian Limonessa ja sen lisäksi kotimaassa. Eniten tässä jännittää se, miten selviän aikaerosta. Toivotaan, etten ole ihan pihalla, Leino sanoi.

Tulokset ja cuptilanteet: www.fis-ski.com

Shigakogenin maailmancupin kilpailuja voi seurata molempina päivinä MTV3 ja MTV3+ kanavilta. Selostaja on Toni Immonen.

Lisätietoja: www.mtv3.fi