14.12.2006← Takaisin

Osallistujaryntäys maastohiihdon Skandinavia-cupin avauskilpailuihin Vuokattiin.

Maa vihertää Vuokatissakin, mutta ensilumenladulla hiihdetään viikonvaihteessa Skandinavia-cupin avauskilpailut. Huom! Myös Livekuvaa!

Hiihtoputkeen yhdistetylle viiden kilometrin ladulle onkin tulossa todellinen osallistujaryntäys, sillä ilmoittautuneita 20- ja 18-vuotiaiden sarjat huomioiden on yhteensä 637. Hiihtäjiä on yhteensä kymmenestä maasta.

Miesten sarjassa on ilmoittautuneita 252, naisissa 110. Suomalaisista mukana ovat miehistä muun muassa Matti Heikkinen, Jari Joutsen, Lauri Pyykönen, Kalle Lassila, Keijo Kurttila, Olli Ohtonen, Matias Strandvall ja Ville Verkama sekä naisissa Kirsi Perälä, Milla Saari, Kati Venäläinen, Kirsi Välimaa, Riikka Sarasoja ja Kaisa Varis. Mukana ovat myös ampumahiihtäjät Kaisa Mäkäräinen ja Timo Antila.

Kansainvälisesti taso on kova erityisesti sprintissä, sillä Aostan maailmancupin sprintin peruuntuminen tuo Vuokattiin tukun kovia nimiä kilpailutuntuman hakuun. Norjasta mukana ovat muun muassa Öystein Pettersen, Trond Iversen, Johan Kjölstad ja Astrid Jacobsen, Ruotsista Emil Jönsson ja Venältä Natalia Matvejeva.

"Suomalaisille on jälleen loistava tilaisuus saada kotimaassa kovia kilpailuja ja vertailupohjaa, missä mennään kansainvälisesti. Erityisesti sprintissä taso on kova, koska kansainvälisiä sprinttikisoja ei nyt ole", sprinttimaajoukkueen ja Ski Cats-ryhmän valmentaja Vesa Mäkipää sanoo.

Skandinavia-cup kuuluu maastohiihdossa Kansainvälisen hiihtoliiton (FIS) kilpailujärjestelmässä maailmancupia seuraavaan tasoon, continental-cupiin. Kilpailuja on sekä naisille että miehille yhteensä yhdeksän Suomessa, Norjassa, Virossa ja Ruotsissa.

Lisätietoa Skandinavia-cupista: www.vuokattisport.fi

Alimmainen linkki videokuvaan alueelta (LIVE)!

Lisätietoja: http://62.145.172.170/view/index.shtml