14.12.2007← Takaisin

Offseason pureutuu veikkausvoittovaroihin sunnuntaina

Ohjelmassa seurataan veikkauseuron kulkeutumista pelikioskilta Veikkauksen, eduskunnan, opetusministeriön ja lajiliiton kautta edunsaajille. Mitä jäi kymmenestä eurosta jäljelle kun päästiin juniorijoukkueen harjoituksiin asti?

Veikkausvoittovaroista ohjelmassa puhuvat kulttuuri- ja urheiluministeri Stefan Wallin sekä Veikkauksen toimitusjohtaja Risto Nieminen.

Sunnuntain jaksossa päästään seuraamaan myös pituushyppääjä Tommi Evilän harjoituskauden starttia. Kameralle tarttui paljon muutakin kuin hyppyjä ja luvassa on suoraa puhetta. Pituushypystä loikataan uimahyppyjen maailmaan katsomaan Joona Puhakan kuulumiset. Puhakka kärsii lajille melko tyypillisestä hyppykammosta, jota hoidetaan nyt kotimaassa hyvin perusasioihin keskittyvällä, korvaavalla harjoittelulla.

OFFSEASON KUVAA KULISSIEN TAKAA

Sunnuntaina nähtävä jakso on kuudes osa Offseasonista. Se on urheilun taustaohjelma, joka vie kamerat paikkoihin, missä ne eivät yleensä ole. Ohjelman tuottaa tuotantoyhtiö StoryOf… ja sen toimittavat ja juontavat kokeneet urheilutoimittajat Riku Riihilahti ja Laura Raittila.

Ohjelman yhteistyökumppaneina on kaksi merkittävää suomalaisen urheiluelämän tekijää, Veikkaus ja Olympiakomitea. Veikkaus haluaa mukanaolollaan kertoa, kuinka merkittävässä asemassa veikkausvoittovarat suomalaisessa urheilussa ovat. Vuonna 2006 opetusministeriö jakoi Veikkauksen tuotosta tukea liikunnalle noin 98 miljoonaa euroa. Summa kattaa liikunnan määrärahoista peräti 99 prosenttia.

Offseason sunnuntaisin Urheilukanavalla kello 21.15. Uusinnat maanantaisin sekä viikonloppuisin.