14.6.2006← Takaisin

Nurmeksen vesihyppyrien viralliset avajaiset 17.6

Freestylemaajoukkue on jo ottanut tuntumaa lauantaina virallisesti avattaviin vesihyppyreihin.

Kansainväliset mitat täyttävää vesihyppykeskusta on jo testattu ja maajoukkuevalmentaja Ilkka Wrightin mukaan ensikokemukset ovat erinomaiset.
- Uusi kennopinnoite on loistava. Kennopinnoiteelta hyppääminen on kuin hyppäisi lumelta. Lampea on myös pidennetty ja pohjaan asennettu porekoneet, Wright toteaa.

Suomalaisten huippujen ei tarvitse enää lähteä merta edemmäs kalaan, vaan nyt kotimaasta löytyy loistavat olosuhteet kesäharjoittelulle, kun Nurmekseen avataan uusitut vesihyppyrit freestyle- ja freeridelaskijoille. Hyppyreiden pinnat on uusittu nykyaikaisella kennomatolla jonka ominaisuudet ovat lähes lumen luokkaa. Hyppyreitä on nyt kaksi erilaista, loivempi ja suurempi freeridehyppyihin sekä pienempi ja terävämpi kumparelaskijoille.
- Nyt ei tarvitse enää lähteä hakemaan vesihyppyleirejä ulkomailta. Saadaan enemmän hyppyjä kotimaassa ilman turhia matkustuspäiviä, Wright lopettaa.

Paikan päällä on oiva mahdollisuus päästä seuraamaan huippu-urheilijoiden kesäharjoittelua ja huimia hyppyjä lampeen.

Uusia nokkia avaamassa kumparemaajoukkueesta:
Juuso Lahtela
Harri Kyllönen