27.11.2003← Takaisin

Nordic Tournament: Lisäkiinnostusta loppukauteen

Uudesta mäkihypyn Nordic Tournamentista ollaan aikaa myöden rakentamassa Keski-Euroopan mäkiviikon veroista turneeta kauden loppuun, kertoivat turneen takana olevat Suomen Hiihtoliiton ja Norjan Hiihtoliiton edustajat Rukalla maailmancupin avauksen yhteydessä pidetyssä tiedotustilaisuudessa.

Nordic Tournamentiin kuuluu neljä osakilpailua: 7.3.2004 Lahdessa, 10.3.2004 Kuopiossa, 12.3.2004 Lillehammerissa ja finaali 14.3.2004 Oslossa. Kaikki kilpailut hypätään suuressa mäessä ja kaikkien hyppääjien kaikki pisteet lasketaan mukaan turneen kokonaiskilpailun tuloksiin.

Nordic Tournament ei tuo menestyneille kilpailijoille pelkästään maailmancupin palkintorahoja ja pisteitä. Turneen kolmelle parhaalle on luvassa yhteensä 50 000 euron lisäpotti, jonka odotetaan tulevina vuosina edelleen kasvavan turneen vakiinnutettua asemansa.

Janne Ahonen suunnitteli logon

Turneen tunnuksena olevan logon on suunnitellut kaikkien aikojen parhaisiin mäkihyppääjiin kuuluva Janne Ahonen. Logoa suunnitellessaan Ahonen kertoi ajatelleensa Lahden ja Holmenkollenin hyppyrimäkiä. ”Jo pienenä poikana kisoja televisiosta katsellessani toivoin joskus pääseväni noihin mäkiin hyppäämään.”  Värinsä logo on Ahosen mukaan saanut Suomen ja Norjan lipuista – sininen – valkoinen ja punainen.