18.2.2006← Takaisin

Mikko Ronkainen koti-Suomeen iloisissa tunnelmissa

Kumparelaskussa olympiahopeaa ottanut Mikko Ronkainen otettiin lämpimästi vastaan hänen palatessaan kotimaahan lauantaina. Iloiset aplodit vastaanottajilta sai myös muu Suomen joukkue.

Helsinki-Vantaan lentoasemalla oli freestyleväkeä junnujen tervetuloplakaatin kera, oli Olympiakomitean ja Hiihtoliiton kukkia ja ennen kaikkea mediaväkeä.
Ensimmäisenä ovesta asteli hämillisesti hymyilevä Juuso Lahtela, nuorukainen joka varamiehen paikalta nousi hienoon suoritukseen, kahdeksanneksi. Olympiavoittoaan puolustanut Janne Lahtela taisi saada kaikkein märimmät suudelmat, ne antoi ystävillä hoidossa ollut Lahteloiden musta kääpiösnautseri Pepe.

Suurimman huomion kohteena oli tietysti hymyilevä hopeamitalisti Mikko ”Rone” Ronkainen. Hän sai siirtyä TV-haastattelusta toiseen ja poseerata kuvaajille. Lentoasemalta joukkue siirtyi oman porukan mitalijuhliin. Edessä on viikon verran juhlimis- ja hengähtämisaikaa. Viikon päästä on edessä lähtö maailmancup-kiertueelle Koreaan ja Japanii