13.11.2007← Takaisin

Matikainen-Kallström jättää Hiihtoliiton johtokunnan

Diplomi-insinööri, kansanedustaja Marjo Matikainen-Kallström jättää Suomen Hiihtoliiton johtokunnan kahdeksantoista vuoden yhtäjaksoisen johtokuntajäsenyyden jälkeen.

Hän on hiihdon olympiavoittaja ja moninkertainen maailmanmestari. Asia tulee esille SHL:n liittovaltuustossa Kuopiossa 17.11.2007, jolloin valitaan erovuoroisten tilalle uudet edustajat.

"Tultuani täysikäiseksi SHL:n johtokuntatyöskentelyssä katson, että on aika suunnata muihin tehtäviin ja antaa paikka nuoremmille", sanoi Matikainen-Kallström.

"Katson myös, että tultuani valituksi Valtion Liikuntaneuvostoon, en pysty täysipainoisesti osallistumaan sen työhön mm. jääviyskysymysten takia. Voin jättää SHL:n johtokunnan hyvillä mielin, sillä Hiihtoliiton talous on taas noususuunnassa ja maajoukkueet iskukykyisiä."

Johtokuntakautensa aikana Matikainen työskenteli mm. Kansainvälisen Hiihtoliiton hallituksessa ja toimi Lahden MM-kisojen järjestelytoimikunnan puheenjohtajana. Hän oli myös monen vuoden ajan Viestintävaliokunnan, Nuorisovaliokunnan ja Hopeasompa-toimikunnan puheenjohtaja.

"Nyt on aika palata seuratyöhön eli panostaa enemmän omaan liikkumiseen ja lasten liikuttamiseen", Matikainen-Kallström sanoi.

Urheilun parissa hän jatkaa mm. Valtion Liikuntaneuvoston jäsenenä, Suomen Olympiakomitean varapuheenjohtajana, Salpausselän kisojen päätoimikunnassa ja Vuokatin Urheiluopiston säätiön hallituksessa.