27.4.2006← Takaisin

Mäkipää ja Virtanen täydentävät maastohiihdon valmennusorganisaatiota

Suomen Hiihtoliiton maastohiihtovaliokunta täydensi maastohiihdon valmennusorganisaatiota torstaina, kun Vesa Mäkipää valittiin jatkamaan Ski Cats-ryhmän valmentajana ja Mikko Virtanen valittiin uutena nuorten ST1-ryhmän valmentajaksi.

Molempien nyt nimettyjen valmentajien sopimukset ovat kestoltaan 2+2 vuotta. Molemmat valmentajat nimettiin Vuokattiin.

Mäkipää, 41, on vastannut entistä B-maajoukkuetta vastaavaa Ski Cats-ryhmän valmennuksesta vuodesta 2002. Nyt Mäkipää vastaa yhä pääasiallisesti Ski Cats-ryhmän valmentamisesta, mutta myös sprinttivalmennuksesta yhdessä A-maajoukkueen kanssa. Sprinttiryhmä tulee muodostumaan sekä Ski Catsien että A-maajoukkueen hiihtäjistä.

"Kuulostaa haasteelliselta ja mukavalta työltä, muotoutumassa on valmennustiimi. Sprinttiasiat muotoutuvat varmasti tässä vähitellen", Mäkipää sanoi tuoreeltaan.

Virtanen, 30, työskentelee ST1-ryhmän valmentamisen lisäksi jatkossa edelleen myös Vuokatin Urheiluopiston testiasemalla, jossa hän on työskennellyt vuodesta 1997 lähtien ja syyskuusta 2000 lähtien toimitusjohtajana. Virtanen on myös toiminut hiihtovalmentajana Sotkamon Urheilulukiossa.
"Hieno homma päästä vauhdittamaan nuorten hiihtäjien kehittymistä aikuistensarjalaisiksi. Entistä nuorempana pitää uskaltaa harjoitella entistä enemmän", Virtanen sanoi.

Urheilijat maastohiihdon kaikkiin valmennusryhmiin valitaan 12. toukokuuta