25.4.2005← Takaisin

Mäki-yhdistetyn lajiryhmä noususuhdanteessa

Suomalaisten mäkihyppääjien ja yhdistetyn upeat kansainväliset saavutukset ovat innostaneet myös kentän toimintaa. Lajien seurojen ja mäkituomareiden yhteisillä neuvottelupäivillä Paimiossa oli innostus suuri ja väkeä tuvan täydeltä.

Mäkihypyn ja yhdistetyn seuroja oli Paimiossa 23. ja 24. huhtikuuta pidetyillä neuvottelupäivillä edustettuna 30 eli lähes yhtä paljon kuin viime vuonna oli luokiteltuja seuroja. Osanottajia oli yli sata ja Kunikaantien kestikartanon auditorion seinät pullistelivat.
Päivien ohjelma noudatti tuttuja latuja - kerrattiin maajoukkueiden kuluneen kauden toimintaa ja ennen kaikkea käytiin läpi seurojen toimintaan suoraan liittyviä asioita: Hopeasompaa, tösämaikkojen talven kokemuksia ja suunnitelmia eteenpäin, mäkikoulutoimintaa ja koulutuksen tarjoamia mahdollisuuksia. Varusteasiat - niissä odotettavissa olevat sääntömuutokset ja varusteiden saatavuus ovat aina ajankohtaisia. Lajien suomalaisedustajat FIS:ssä toivat neuvottelupäiville tiedot lajien kansainvälisistä virtauksista. Myös seurojen tiedotustoimintaan ja tulospalveluun kiinnitettiin huomiota. Oman puheenvuoronsa saivat myös Mäkituomarikerho ja Veteraanimäkihyppääjät.
Tärkeintä neuvottelupäivien antia olivat kuitenkin ne keskustelut, joita yhteen kokoontuneina saatiin seuraväen kesken käydä ja kokemuksia vaihtaa.