9.10.2006← Takaisin

Maastohiihtäjille sopimus urheiluravinteista

Suomen Hiihtoliitto ry ja High5- urheiluravinteiden maahantuoja I.L.E. ovat solmineet neljän vuoden yhteistyösopimuksen.

High5 on tunnettu englantilainen urheiluravinteiden valmistaja, joka toimittaa urheiluravinteet mm. CSC-pyöräilytallille. Sopimuksen syntyyn Hiihtoliiton maastohiihtolinjan kanssa vaikutti erityisesti High5:n suuntautuminen kestävyysurheiluun. Tuotevalikoimassa on erittäin runsaasti mielenkiintoisia tuotteita. Urheilujuomissa on uusi hiilihydraattirakenne, joka mahdollistaa paremman energian imeytymisen kuin aikaisemmat vastaavat tuotteet. Erityistä kiinnostusta herättivät High5 proteiinipatukat sekä uuden SuperCarb koostumuksen sisältävät urheilujuomat. Lisäksi käyttökokemukset High5:n proteiinipitoisen urheilujuoman merkityksestä korostui sopimusneuvotteluissa. Mukana asiantuntija-apuna ollut ex-päävalmentaja Reijo Jylhä painotti juoman ehkäisevän normaaleja urheilujuomia tehokkaammin elimistöä joutumista kataboliseen tilaan. Lisäksi yhdeksi tärkeimmistä lisäarvoista muodostui Wadan hyväksymän laboratorion antama todistus High5-tuotteiden puhtaudesta.