31.5.2006← Takaisin

Maastohiihdossa sprinttereille kesällä yhteisiä harjoituksia ympäri Suomen

Suomen Hiihtoliiton maastohiihdon uudet valmennuslinjaukset tuovat alkamassa olevaan kesään aivan uudenlaisen toimintatavan. Sprinttihiihtäjille on tarjolla liittojohtoisia yhteisharjoituksia säännöllisesti kesäkuusta syyskuuhun.

Harjoitukset ovat avoimia kaikille - myös yleishiihtäjät ovat tervetulleita mukaan.

Sprinttihiihtäjien harjoittelussa tullaan korostamaan ryhmänä tapahtuvaa harjoittelua ja sprinttiin kuuluvia elementtejä, jota ovat: nopeus, anaerobinen kestävyys, määrä- ja tehointervallit, voima, yllätyksellisyys, kontaktit ja taktiikka, tekniikka.

- Yksin harjoiteltaessa sprinttihiihdon yksi olennainen elementti eli kanssakilpailijat jää pois. Kun järjestämme avoimia harjoituksia, voimme auttaa sprinttihiihtäjiä "löytämään toisensa" ja saamaan enemmän irti harjoittelustaan, sanoo Suomen Hiihtoliiton sprinttiryhmän valmentaja Vesa Mäkipää.

Yhteisharjoituksia pidetään Jyväskylässä, Vuokatissa ja Rovaniemellä. Harjoituksia koordinoimassa on Jyväskylässä Pertti Huotari, Vuokatissa Vesa Mäkipää ja Rovaniemellä Eero Hietanen.

Tarkempi ohjelma löytyy täältä