29.9.2006← Takaisin

Maastohiihdon TD-koulutusta nostalgisissa tunnelmissa Rukalla

Maastohiihdon TD-kurssilla oli viitisenkymmentä innokasta osanottajaa. Tunnelmassa oli myös haikeutta, kun koulutuksen vetovastuusta ovat jäämässä pois Paavo M. Petäjä ja Tarmo Ängeslevä.

Kuusamon TD-kurssilla maastohiihdon TD-koluttajina uraa uurtavaa työtä tehneet Hiihtoliiton kunniapuheenjohtaja Paavo M. Petäjä ja maastohiihtovaliokunnan jäsen Tarmo Ängeslevä olivat jättämässä tehtäviään uusille tekijöille. Paitsi kiitosta tehdystä työstä, molemmat saivat vastaanottaa myös huomionosoitukset merkkipäivänsä johdosta. Ängeslevä täytti 60 vuotta jo viime tammikuussa. "Omiensa joukossa" OPM:n myöntämän kultaisen ansioristin vastaanottanut  Petäjä puolestaan juhlii 70 vuottaan 30.9.2006 - jossain Suomen rajojen ulkopuolella.

TD-kurssilla tutustuttiin niin maastossa kuin sanoinkin Rukan tulevaisuuden latusuunnitelmiin. Tietysti kerrattiin myös sääntöjä ja käytiin läpi muita ajankohtaisia asioita. Juha Kolu toimi koko kurssin vetäjänä.