9.3.2005← Takaisin

Maailmancup ja Nordic Tournament jatkavat Puijolta Norjaan

Suomen joukkue lähtee maailmancupin ja Nordic Tournamentin osakilpailuihin Norjaan tiukoin tavoittein. Janne Ahonen hakee maailmancupin kokonaiskilpailun ratkaisua ja Matti Hautamäellä on vahva optio Nordic Tournamentin voittoon.

Seuraava mäkisirkuksen etappi on Lillehammerin olympiakaupungissa, jossa karsitaan jo torstaina HS 134 metrin mäessä ja kilpaillaan perjantaina klo 18 alkaen. Lauantaina karsitaan Holmenkollenin HS 128 metrin mäessä ja kilpailu alkaa sunnuntaina klo 14.45.

Suomen joukkueeseen kuuluvat Ahosen ja Matti Hautamäen lisäksi Janne Happonen, Jussi Hautamäki; Risto Jussilainen, Kalle Keituri  ja Tami Kiuru.

Nordic Tournament ratkeaa Holmenkollenin kilpailun jälkeen. Tournamentin voittaja on hyppääjä, jonka pisteiden yhteismäärä neljän osakilpailun jälkeen on korkein. Nordic Tournamentin voittaja saa 25 000 euroa, kakkonen 15 000 euroa ja kolmas 10 000 euroa. Nordic Tournamentin voitti viime vuonna Norjan Roar Ljökelsöy. Vuonna 2003 Puolan Adam Malysz otti toisen Nordic Tournament-voittonsa, ensimmäisen hän saavutti vuonna 2001. Ottaako Suomen Matti Hautamäki tuplan, nähdään sunnuntaina. Hän oli Nordic Tournamentin voittaja vuonna 2002. Lisätietoja: www.nordictournament.com

Janne Ahosen suunnitteleman Nordic Tournament-logon voi ladata Materiaalisalkusta osoitteesta www.hiihtoliitto.fi

Mäkihypyn maailmancup päättyy 19.-20.3. Planicassa, Sloveniassa pidettäviin lentomäkikilpailuihin (HS 215).  Kisa on mc-finaali, ei lentomäen MM-kilpailu.

MTV3 lähettää Lillehammerin HS134 mäen kilpailun 11.3.2005 suorana lähetyksenä alkaen klo 17.50. Holmenkollenin HS 128 mäessä kilpailu alkaa MTV3:n lähetyksenä sunnuntaina 13.3.2005 klo 14.30-16.55.

Tulokset ja cuptilanteet: www.fis-ski.com