8.10.2007← Takaisin

Levin maailmancupin järjestelyille kiitosta

Levin alppihiihdon maailmancup lähestyy ja ennakkovalmistelut kiihtyvät. Kansainvälisen hiihtoliiton (FIS) kokouksessa Sveitsin Zürichissä palaute edellisistä kilpailutapahtumista oli erittäin positiivista.

Uudistuva ja investoinneissaan ennakkoluuloton Levi ei ole jäänyt paikalleen hyvin sujuneiden edellisvuosien maailmancupien jälkeen. Kilpailurinteenä toimivaa Levi Blackia on kesän aikana muokattu haastavammaksi urheilijoille ja sitä myöden mielenkiintoisemmaksi yleisölle. Kansainvälisen hiihtoliiton kokouksessa kilpailutapahtuman pääsihteeri Mikko Saarinen sai tyytyväisenä kertoa Levin uudistuksista ja kuunnella kiitoksia.

- Puheenvuoroissa korostettiin ja kiitettiin Levin uudistumishalua sekä kehittymistä erinomaiseksi kisajärjestäjäksi. Työmme määrä ja laatu on noteerattu maailmalla ja Suomella on hyvä maine kansainvälisissä alppiympyröissä, kertoi Saarinen kokouksen jälkeen.

Työtä ja suunnitelmia tapahtuman kehittämiseksi onkin tehty ja nyt on aika suunnitelmien toteutuksen. Saarisen mukaan monet asiat konkretisoituvat ja työnjälki alkaa näkyä kuukautta ennen kilpailua.

- Kisarinne odottaa pakkasia, jotta lumetus lähtee käyntiin. Lumitykit ovat automaattisia ja ilman painuessa pakkasen puolelle rinteeseen tarvittava lumi saadaan 4–5 päivässä. Myös Levi Centerin uuden palvelukeskuksen rakennustyöt ovat aikataulussa ja Eturinteen ala-aseman alue on valmis kisoihin mennessä, jatkaa Saarinen.

Alppihiihdon pujottelun maailmancup avataan jo toistamiseen Leviltä sekä miesten että naisten osalta. Hyvä maine niin kansallisena kuin kansainvälisenäkin kilpailujärjestäjänä antaa viitteitä siitä, ettei kilpailupaikalle löydy haastajaa maailmalla. Lumiolosuhteet ovat ajankohtaan nähden vakaat ja muun muassa FIS:n naisten maailmancupin kilpailunjohtaja Atle Skaardal on vakuutellut, että maailmancupin kilpailuja tullaan järjestämään Levillä tulevaisuudessakin.

Levillä lasketaan naisten ja miesten pujottelucupien osakilpailut 9.–11.11.2007. Kilpailuviikonloppu avataan perjantaina iltaseremonialla ja naisten kisanumeroiden arvonnalla Public Draw’lla. Lauantaina 10.11. lasketaan naisten pujottelu ja sunnuntaina 11.11. tulessa ovat miehet.