30.10.2007← Takaisin

Levillä odotetaan lunta ja pakkasta

Levin maailmancupin järjestelyt ovat kuumimmassa vaiheessa. Kilpailuihin on aikaa puolitoista viikkoa ja nyt odotetaan vain pakkasen saapumista Länsi-Lappiin.

Alppihiihdon pujottelun maailmancupin on määrä alkaa 10.–11.11. Kittilän Leviltä. Järjestelyorganisaation toimet ovat täydessä vauhdissa, mutta sääolosuhteet eivät vielä ole olleet suotuisat kilpailurinteen lumettamiseen. Automaattiset lumitykit ovat valmiudessa ilman painuessa pakkaselle.

- Sääennusteet lupaavat keskiviikosta alkaen pakkasta koko loppuviikoksi ja erityisesti kisaviikon alussa pakkasten pitäisi kiristyä. Tarkkailemme ennusteita päivittäin sekä lähetämme tilannetiedot Kansainväliselle hiihtoliitolle (FIS) joka päivä, selvittää Hiihtoliiton alppilajijohtaja Janne Leskinen tilannetta.

FIS: n tarkkailija Hans Pieren saapuu tarkkailijaksi Leville viikonloppuna. Lopullinen päätös kilpailun järjestämisestä tehdään sunnuntaina 4. marraskuuta, mihin asti Suomella on oikeus pitää kilpailu itsellään.

- Teemme järjestämispäätöksen vasta sunnuntaina, mikäli päätöstä kannattaa odotuttaa sinne asti. Jos olosuhteet ovat kyseenalaiset voimme tehdä päätöksen aikaisemminkin, kertoo Leskinen.

Itävallan Hiihtoliitto on esittänyt mielenkiintonsa kilpailun järjestämiseen, mikäli Leville ei saada lunta. Korvaava paikka ilmoitetaan perjantaina 2.11. ja sunnuntain päätöksen jälkeen itävaltalaisille jää vajaa viikko aikaa järjestellä kisoja.