18.3.2009← Takaisin

Lähes 500 urheiluseuraa haki starttitukea päätoimisten palkkaukseen

Ensimmäistä kertaa haettavaa päätoimisten palkkaustukea haki 493 urheiluseuraa. Näistä seuroista 200:lle myönnetään palkkaustukea vuosille 2009–2011.Toiminnallisia tukihakemuksia lasten ja nuorten urheiluun tuli 857 ja aikuisliikuntaan 338.

PäätoSeuratoiminnan kehittämistukien saajat julkistetaan tämän vuoden toukokuussa alueellisissa jakotilaisuuksissa.

Päätoimisten palkkaustukea haki 493 urheiluseuraa

Ensimmäistä kertaa haettavaa päätoimisten palkkaustukea haki 493 seuraa.Palkkaustukea myönnetään kolmeksi vuodeksi yhteensä lähes 5 miljoonaa euroa 200 seuralle. Lisäksi tuetut seurat saavat käyttöönsä koulutusrahaa.

Odotettua suurempi hakemusmäärä osoittaa sen, että urheiluseurat tarvitsevat jatkuvuuden ja toiminnan laadun varmistamiseksi päätoimisia työntekijöitä vapaaehtoisten toimijoiden rinnalle, toteaa Suomen Liikunnan ja Urheilun (SLU) kehitysjohtaja Rainer Anttila.

Lasten ja nuorten toiminnallisia tukia haki 857 seuraa

Lasten ja nuorten neljään toiminnalliseen hanketukeen tuli yhteensä 857 hakemusta. Tänä vuonna tukirahaa on jaossa 600 000 euroa.

Lasten ja nuorten hanketukea on jaettu seuroille jo kymmenen vuoden ajan, mutta edelleen suuret hakemusmäärät osoittavat sen, että tarvetta tämäntyyppiselle tuelle on, analysoi Nuoren Suomen kehitysjohtaja Pasi Mäenpää.

Aikuisten terveyttä edistävän liikuntaan tuli 338 hakemusta

Ensimmäistä kertaa haettavaa aikuisten terveyttä edistävään liikuntaan tuli yhteensä 338 hakemusta. Tänä vuonna neljään eri hankemuotoon on jaossa yhteensä 150 000 euroa.

On hienoa huomata, että monet urheiluseurat ovat kiinnostuneita tarjoamaan liikuntatoimintaa myös aikuisille. Tämä on hyvä alku, toteaa Suomen Kuntoliikuntaliiton järjestöliikuntatoiminnan johtaja Mika Heino.

Urheiluseuratoiminnan kehittämistuen jakamisesta vastaavat Suomen Liikunta ja Urheilu (SLU), Nuori Suomi ja Suomen Kuntoliikuntaliitto yhdessä lajiliittojen, TUL:n, FSI:n, muiden valtakunnallisten liikuntajärjestöjen ja liikunnan aluejärjestöjen kanssa.

Tukirahat ovat Opetusministeriön liikuntayksikön myöntämää seuratoiminnan kehittämistukea ja rahat ovat kokonaisuudessaan Veikkauksen tuottoa.

Lisätietoa seuratoiminnan kehittämistuesta www.seuratuki.fi

Hakemusmäärät alueittain ja lajeittain löydät linkistä http://www.seuratuki.fi/materiaalisalkku/