20.1.2007← Takaisin

Kuusi hiihtäjää nimettiin Sapporon MM-kisoihin

Suomen Hiihtoliiton maastohiihtovaliokunta nimesi Valkeakoskella SM-hiihtojen yhteydessä lauantaina Virpi Kuitusen, Pirjo Mannisen, Riitta-Liisa Roposen, Aino-Kaisa Saarisen, Sami Jauhojärven ja Ville Nousiaisen Sapporon MM-joukkueeseen.

Maastohiihtojoukkueeseen nimetään yhteensä 12-16 hiihtäjää. Joukkueeseen päätetään lisää hiihtäjiä Otepään maailmancupin jälkeen maanantaina 29.1.2007 pidettävässä kokouksessa ja joukkueen kokoonpanoa tarkennetaan vielä Davosissa 3.2.2007 hiihdettävien maailmancup-osakilpailujen jälkeen.

Valmentaja Eero Hietasen mukaan kaikkien valittujen kansainväliset näytöt ovat sitä luokka, että valintaa voidaan pitää itsestään selvyytenä.
- Pirjo Mannisen ja Ville Nousiaisen osalta erityisesti Tour de Ski vahvisti valinnan, Hietanen sanoi joukkuetta julkistettaessa.

Maastohiihtojoukkueen johtajana toimii Per-Ole Lindell ja tiedottajana (osan kisoista) Heidi Lehikoinen. Maastohiihdon lääkäri on Kirsi Timonen ja fysioterapeutit Jirka Ilomäki ja Pentti Niemi. Lisäksi joukkueseen nimettiin päävalmentaja Magnar Dalen, lajivalmentaja Eero Hietanen, sprinttivalmentaja Vesa Mäkipää, huoltopäällikkö Pekka Kemppi sekä suksihuolto: Heikki Alakärppä, Timo-Jaakko Salokangas, Reino Holck, Urho Soukka, Jukka Ahtola ja Mika Venäläinen.

Lisätietoja Sapporossa 22.2.-4.3.2007 pidettävistä pohjoismaisten hiihtolajien MM-kisoista: http://www.sapporo2007.com/