8.3.2009← Takaisin

Koivuranta mukaan Puhtaasti paras -ohjelmaan.

Suomen Antidopingtoimikunta ADT ry:n Puhtaasti paras -ohjelma sai uudeksi tähdeksi Anssi Koivurannan.

Toukokuussa käynnistyneen ohjelmaan kuuluvat keihäänheittäjä ja olympiavoittaja Tapio Korjuksen johdolla judoka Jani Kallunki, taitoluistelija Laura Lepistö, tennispelaaja Jarkko Nieminen, uimari Hanna-Maria Seppälä, naisten jalkapallomaajoukkue ja miesten salibandymaajoukkue.

"Ohjelma on otettu hyvin vastaan urheilijoiden ja liittojen joukossa. Tämä on saanut kansainvälistäkin huomiota. On ilo ja kunnia ojentaa kiertopalkinto Anssin kaltaiselle urheilijalle", ADT:n pääsihteeri Pirjo Krouvila totesi lehdistötilaisuudessa.

Ohjelman tarkoituksena on kunnioittaa puhtaita urheilijoita ja reilun pelin arvoja. ADT ja Fazer haluavat nostaa valokeilaan ne urheilijat, jotka urheilevat eettisesti: lajiaan, kilpakumppaneitaan ja itseään kunnioittaen.

"Tämä on kunnia asia myös Suomen hiihtoliitolle. Meillä on joukossa paljon nuoria urheilijoita, joiden tarkoitus on mennä vauhdilla. Anssi on yksi heistä", totesi Suomen Hiihtoliiton hallituksen puheenjohtaja Jaakko Holkeri.

Krouvila lähetti lehdistötilaisuudessa myös Tapio Korjuksen terveiset. Korjus kuvaili Koivurantaa hienoksi persoonaksi, joka luottaa itseensä. Koivurantaa pidetään loistavana esimerkkinä lapsille ja muille nuorille.

"Hienoa kuulla, että huippuvalmentajalta tulee tuollaiset kommentit", yllättynyt Koivuranta kommentoi.

Kuusamolainen piti myös hienona asiana, että hän pääsi mukaan Puhtaasti paras -ohjelmaan, vaikka mukana on kovia miehiä ja naisia.

"En ainakaan muista, että yhdistetyssä olisi ollut dopingrikkomuksia. Kaikki ovat kavereita keskenään, kukaan ei aukaise tai riko muiden siteitä", Koivuranta naurahti.

Ohjelmaan valitaan myöhemmin myös toinen talvilajin edustaja, josta tiedotetaan myöhemmin.

Lisätietoa ohjelmasta löytyy www.puhtaastiparas.fi