Kilpailuvirasto: Suomen Hiihtoliiton toiminta sponsorimarkkinoilla ei anna aihetta lisäselvityksiin
Kuultuaan eri osapuolten näkemyksiä Kilpailuvirasto on antanut päätöksensä, jonka mukaan sen tietoon ei ole tullut näkökohtia, joiden perusteella kilpailun toimivuutta sponsorisopimusten markkinoilla olisi syytä epäillä.
Kilpailuvirasto ei pidä kilpailurajoituslain 12 §:n nojalla aiheellisena ryhtyä enempiin toimenpiteisiin asiassa, jossa Matti ja Jussi Hautamäki asiamiehenään Olli Rauste pyysivät Kilpailuvirastoa ryhtymään kiireellisiin toimenpiteisiin, koska he katsoivat Suomen Hiihtoliiton käyttävän väärin määräävää markkina-asemaa ja estävän Hautamäkiä harjoittamasta ammattiaan mäkihyppääjinä sponsoritoiminnassa syntyneiden erimielisyyksien vuoksi.
Kilpailuvirasto poistaa asian käsittelystä.