5.1.2007← Takaisin

Keuruun uusittu maastoliikuntakeskus valmis

SM-hiihtojen päänäyttämönä toimiva Keuruun uusittu maastoliikuntakeskus on valmis. Noin miljoona euroa maksanut maastoliikuntakeskus tulee palvelemaan liikunnan ja urheilun ohella alueen matkailua ympärivuotisesti.

Maastoliikuntakeskuksen peruskorjaus- ja laajennustöissä alueelle rakennettiin päärakennus erilaisten kilpailujen tulospalvelua, mediatoimintoja ja peseytymistä varten. Välinehuoltoon valmistui omat erilliset tilat.
    Latu- ja reittiverkostoa uusittiin ja parannettiin monelta osin. Muun muassa SM-hiihtojen stadionalue uusittiin kokonaan.
    Maastoliikuntakeskuksen laajennus- ja parannustöiden rahoitus tuli EU:lta, Keski-Suomen liitolta ja Keuruun kaupungilta. Lisäksi Keuruun Kisailijoiden talkooväki on tehnyt alueella vapaaehtoista työtä tuhansia tunteja.
    Keuruun SM-hiihdot järjestetään tammikuun 12.-14. päivä. Heikon lumitilanteen takia kilpailujen ohjelmasta ja aikataulusta päätetään lopullisesti tiistaina tammikuun yhdeksäs päivä. Keuruulla on tarkoitus hiihtää vapaan tyylin naisten 10 kilometrin ja miesten 15 kilometrin kilpailu sekä sprintti- että parisprinttikisat