16.5.2006← Takaisin

Keuruun Kisailijoiden hiihtojaoston kotisivuille tunnustusta

Keuruun Kisailijoiden hiihtojaoston sivusto pärjäsi hyvin Sporttisaitti-kotisivukilpailussa. Seuran www-sivut sijoittuivat vertailussa jaetulle kakkossijalle.

Keuruun parhaaksi Sporttisaitti-sivustoksi arvioitiin Keuruun Pallon jalkapallosivustot. Kakkossijan jakoivat Keuruun Kisailijoiden hiihto ja KeuPa Hockey Team ry.

Keuruun kunnan alueella toteutettiin Liikuntainfo-hankkeen pilotointiprojekti vuoden 2005 aikana. Pilotin ajan kaikki halukkaat Keuruulla toimivat urheiluseurat saivat Sporttisaitin ilmaiseksi käyttöönsä. Jo pilotointivaiheessa Keuruulla heräsi kova innostus Sporttisaitin mahdollisuuksiin. Pienestä kunnasta lähti pilotointiin mukaan 13 urheiluseuraa, määrä kattaa suurimman osan seudun aktiivisesti toimivista urheiluseuroista.

Pilotin jälkeen Sporttisaittien aktiivinen käyttö seuroissa on jatkunut. Sporttisaittia käyttäville seuroille järjestettiin kevään 2006 aikana kotisivukilpailu Keuruun liikuntatoimen toimesta. Kilpailun tarkoituksena oli innostaa seuroja tehostamaan verkkoviestintäänsä entisestään ja satsaamaan kotisivujensa ulkoasuun sekä toimivuuteen.

Sporttisaittikilpailu päättyi 30.4.2006. Kilpailuajan päätyttyä palkintoraati kokoontui valitsemaan 13 urheiluseuran kotisivuista kolme parasta.

Raadin mielestä Keuruun Sporttisaitit kokonaisuudessaan olivat näyttäviä ja hyvin toimivia kokonaisuuksia. Vapaaehtoisvoimin tehdyn työn jälki näkyy osittain, mutta vertailtuna urheiluseurojen internet-sivustoihin yleisesti, Keuruun Sporttisaitit keräsivät raadilta paljon positiivista palautetta.

Raati kiinnitti huomiota seuraaviin seikkoihin Sporttisaitteja arvostellessaan:
    o        Sporttisaitin yleisvaikutelma
    o        Sisällön määrä ja ajantasaisuus
    o        Sivuston toimivuus seuran sisäisessä viestinnässä
    o        Sivuston toimivuus viestinnässä ulkopuolisille kohderyhmille
    o        Sivuston ilme ja ulkoasu
    o        Sivujen käytön helppous ja mukavuus

Raati huomioi arvostelussaan erityisesti sivustojen sisältöä, eikä keskittynyt pelkän ulkoasun arvioimiseen.

Kilpailussa mukana olleiden 13 Sporttisaitin joukosta valittiin finaalikierrokselle kolme parasta.

Finaalikierroksella kolme Sporttisaittia arvioitiin tarkasti. Finaalin sivustoissa oli kaikissa hyviä elementtejä ja sivuilla oli käytetty Sporttisaitti-työkalun mahdollisuuksia oivasti hyödyksi.

Lopullisten pisteiden laskun jälkeen finaalisaittien järjestys oli seuraava:
    1.      Keuruun Pallo ry                                             119 pistettä
    2.      Keuruun Kisailijat ry Hiihtojaosto                   98 pistettä
    2.      KeuPa Hockey Team ry                                     98 pistettä

Finaalissa monipuolisimmaksi Sporttisaitiksi valikoitui siis Keuruun Pallon sivusto. Keuruun Pallon Sporttisaitti keräsi raadin jäseniltä muun muassa seuraavia kommentteja:
    Tasaisen vahva kokonaisuus. Kattavat esittelyt joukkueista. Info toimintaan mukaan pääsemisestä plussaa.
    Historia hyvin esillä, kuvat ja kaikki! Varustepörssi plussaa. Joukkueiden kuvat sekä jäseneksi liittymislomake iso plussa! Materiaalisalkku hyvässä käytössä
    Paljon hyvää ja ajantasaista tietoa. Ulkoasu on pääsääntöisesti hyvä.

Tasaisen finaalin hopeasija jaettiin Keuruun Kisailijoiden hiihtojaoston sekä KeuPa Hockey Teamin kesken. Molemmille Sporttisaiteille kertyi sama määrä finaalipisteitä.

KeuPa Hockey Team ry:n saamia kommentteja:
    Lätkän näköiset sivut, hyvät joukkue-esittelyt. Pääsivun kuva voisi olla parempi.
    Tiedon määrä ja ajantasaisuus hyvä.
    Joukkueiden kuvat mukava plussa, aktiivista tiedottamista. Materiaalisalkku hyvässä käytössä.

Keuruun Kisailijoiden hiihtojaoston saamia kommentteja:
    Kamapörssi plussaa, materiaalisalkku hyvässä käytössä. Missä kuvat toiminnasta?
    Hieno pääsivu, kuvia muille sivuille lisää!
    Tietopohja hyvä. Ulkoasu kaipaa naisen kättä ja runsaampaa kuvien käyttöä.

Raadissa olivat edustettuna seuraavat henkilöt:
    Elina Heinola, Viestintäpäällikkö, Suomen Hiihtoliitto ry
    Marian Kivinen, Harrastepäällikkö, Suomen Ratsastajainliitto ry