8.1.2007← Takaisin

Keuruulla hiihdetään lauantaina ja sunnuntaina

Keuruun SM-hiihtojen kilpailuohjelma muuttuu lumen puutteen takia. Keuruulla hiihdetään Suomen mestaruuksista naisten ja miesten perinteisen hiihtotavan sprinttimatkat tulevana lauantaina ja vapaan hiihtotavan parisprintit sunnuntaina.

Perjantain naisten 10 kilometrin ja miesten 15 kilometrin vapaan hiihtotavan kisat on peruttu.

Sprinttikisat hiihdetään 600 metrin radalla. Tykkilumella tehty rata kierretään aina kahteen kertaan. Hiihtoliitto päättää myöhemmin missä ja milloin perjantailta peruttu kilpailu hiihdetään. Peruttu kilpailu olisi vaatinut vähintään 2,5 kilometrin ladun.

Keuruun SM-hiihtoihin ovat ilmoittautuneet kaikki Suomen huippuhiihtäjät. Esimerkiksi Virpi Kuitunen hiihtää sprinttikisan lauantaina ja Sami Jauhojärvi parisprintin yhdessä Martti Jylhän kanssa sunnuntaina. Kilpailujen aikataulut pysyvät muuten ennallaan, mutta sunnuntain parisprinttikilpailua on aikaistettu puolella tunnilla.

Alkuperäisen suunnitelman mukaan päätös lopullisesta kisaohjelmasta piti tehdä tiistaina. Järjestäjät päättivät uudesta ohjelmasta kuitenkin jo maanantaina koko päivän kestäneen vesisateen jälkeen. Myöskään lähipäivien sääennusteet eivät lupaa lisää lunta tai pakkasta Keuruun seudulle