7.11.2016← Takaisin

Jukka-Pekka Vuori vieraili Keuruun SM-hiihtojen kisa-areenalla, ja oli näkemäänsä tyytyväinen

Keuruun SM-hiihdot järjestetään Keurusselän liikuntapuistossa 3.-5. helmikuuta 2017. Viime lauantaina pidetyssä lehdistötilaisuudessa pääpainona oli Keuruun SM-hiihtojärjestelyjen tilannekatsaus, hiihtourheilun tämän hetkinen tila sekä Lahden MM-kilpailut.

Kilpailunjohtaja Veikko Ahonen kertoi, että kilpailujärjestelyt ovat hyvässä vauhdissa ja aikataulussa. Ratamuutokset on saatu valmiiksi ja SM-sprintti mukailee nyt Suomen Hiihtoliiton toiveiden mukaisesti MM-Lahden sprinttirataa.

Myös SM-hiihtojen ratamestari Erkki Virkalahti oli ratoihin tyytyväinen. Ratamestarin erityisen hyvälle tuulelle sai myös saapuneet kirpeät pakkasekelit, jotka mahdollistavat maanantaina aloitettavan lumen tykityksen.  Ratakartat on julkaistu SM-hiihtojen internetsivuille. YLE on tulossa tarkistamaan vielä kamerapaikat joulukuun alussa.

Suomen Hiihtoliitto ry:n puheenjohtaja Jukka-Pekka Vuori oli kertomassa tiedotustilaisuudessa terveisensä hiihtoliiton puolelta. Hän painotti Keuruun SM-hiihtojen olevan tärkeä esikisa MM-Lahdelle, ja SM-hiihdoissa nähtävillä näytöillä olevan vielä painoarvoa MM-tiimin valinnassa.

MM-kilpailujärjestelyjen Vuori kertoi olevan hyvällä mallilla, ja kehui MM-organisaation olevan huippuluokkaa.

Jutun kuvassa ratamestari Erkki Virkalahti ja vieressä Suomen Hiihtoliiton puheenjohtaja Jukka-Pekka Vuori.