6.4.2006← Takaisin

Jani Klinga siirtyy valmentajaksi Japaniin

Suomen Hiihtoliiton viime vuosien menestyslajeihin kuuluvan yhdistetyn päävalmentaja Jani Klinga, 30, on päättänyt ottaa vastaan uusia haasteita ja siirtyy valmentajaksi Japaniin.

Hän aloittaa jo tänä keväänä japanilaisen Team Tsuchiyan mäkihypyn ja yhdistetyn valmentajana.
- Olen nyt ollut Hiihtoliitossa töissä kuusi vuotta ja on aika katsoa asioita myös uudesta vinkkelistä. Olen nauttinut työstäni, saanut kokea paljon hyviä hetkiä ja olen saanut paljon ystäviä. Haikeana lähden tästä "perheestä" pois ja varmaa on, että ikävä tulee upeita urheilijoita, joiden kanssa olen saanut tehdä töitä. Elämässä kuitenkin pitää tehdä myös vaikeita päätöksiä ja uskon, että minulla sitten aikanaan on jotain tuotavaa takaisinkin päin, Klinga kertoo.

- Olen tehnyt Team Tsuchiyan kanssa kahden vuoden sopimuksen, johon sisältyy kahden lisävuoden optio. Toimintakuvio on tyypillinen japanilainen eli tiimimme taustalla on suuri liikeyritys. Valmennettavina on sekä mäkihyppääjiä, että yhdistetyn urheilijoita, Klinga jatkaa.

Suomen Hiihtoliiton mäkihypyn ja yhdistetyn lajijohtaja Janne Marvaila sanoo ymmärtävänsä Jani Klingan ratkaisun.
- Olemme olleet tyytyväisiä Klingan panokseen ensin mäkihypyn B-maajoukkueen valmentajana ja sitten yhdistetyn päävalmentajana. Työ on tuottanut erinomaisia tuloksia. Ymmärrämme kuitenkin, että nuoren miehen mieli palaa uusiin haasteisiin ja toivotamme hänelle menestystä uudessa tehtävässään.

Suomen Hiihtoliiton kaikkien lajien valmentajien määräaikaiset tehtävät päättyvät tänä keväänä. Yhdistetyn uudesta päävalmentajasta päätetään mahdollisimman pian. Tiedotustilaisuus asiasta pidetään 21.4. Helsingissä.

Pohjoismaisten hiihtolajein seuraavat MM-kisat pidetään Sapporossa, Japanissa 22.2.- 4.3.2007