15.1.2007← Takaisin

Ilkka Tuomisto kolmas Vuokatin maailmancupissa

SkiCats-ryhmään kuuluva Ilkka Tuomisto sijoittui kolmanneksi Vuokatin vammaishiihdon maailmancupissa 20 kilometrillä sunnuntaina.

Tuomiston edellä miesten LW 2-9-luokassa perinteisen hiihtotavan kilpailussa oli kova norjalaiskaksikko Kjartan Hauden-Sven Lilleberg. Äärimmäisen tasainen kilpailu ratkesi kärkisijojen osalta vasta viimeisellä vitosella.

Nuorten ST1-ryhmään kuuluva Maija Löytynoja puolestaan sijoittui naisten samassa LW2-9-luokassa 15 kilometrillä neljänneksi ja Teuvo Ojala kelkkahiihtäjien 15 kilometrillä viidenneksi. Näkövammaisten 20 kilometrillä Jarmo Ollanketo-Marko Törmänen oli viides ja Rudolf Klemetti-Lasse Torpo 11:s.

Sunnuntai päätti Vuokatin nelipäiväisen maailmancup-avauksen. Joukkueet olivat tyytyväisiä oloonsa ja järjestelyihin, mistä innostuneena Vuokatin Urheiluopisto harkitsee esimerkiksi Kansainvälisen paralympiakomitean MM-kisojen hakemista vuodelle 2009.

”Urheiluopistolla meillä on äärettömän ammattitaitoinen ja rutinoitunut perusporukka kisoja pyörittämään, mutta on selvää, ettei tämä nykyinen käytössämme oleva organisaatio millään pysty yhtään isompia kisoja järjestämään – nyt mentiin jo jaksamisen ylärajoilla. Esimerkiksi MM-kisoja silmälläpitäen toimitsijoita eri tehtäviin tarvitaan n. 150 henkeä, joten saumaton yhteistyö oppilaitosten, seurojen ja Sotkamon kunnan kanssa on välttämätöntä kisoista selvitäksemme.”, sanoi kilpailun johtaja Jyri Pelkonen.

Tulokset: www.championchip.fi