26.2.2009← Takaisin

Hiihtourheilu vetää nyt puoleensa uusia tukijoita

Hyvin sujuneen pohjoismaisten lajien maailmancupkauden ja maastohiihdon osalta suorastaan erinomaisesti sujuneiden Liberecin MM-hiihtojen ansiosta lukuisat pienet ja keskisuuret yritykset ovat olleet Hiihtoliittoon yhteydessä kysyen mahdollisuutta päästä mukaan tukemaan pohjoismaisia hiihtolajeja.

Parin kuukauden valmistelun myötä on herätetty uudelleen henkiin vuosikymmeniä vanha ”Hiihtourheilun Ystävät” –ohjelma, johon pääsevät mukaan kaikki halukkaat yritykset joka puolelta Suomea.

Suomen Hiihtoliitto tuleekin kevään 2009 aikana ottamaan yhteyttä laajalla otannalla suomalaisiin yrityksiin ja tarjoaa niille mahdollisuutta tulla mukaan tukemaan erityisesti nuorten huippu-urheilijoidemme valmennusta niin maastohiihdossa, mäkihypyssä kuin yhdistetyssäkin. Yritykset voivat itsekin ilmoittautua mukaan ottamalla yhteyttä Suomen Hiihtoliittoon tai liittymällä mukaan Hiihtourheilun Ystävien kotisivujen kautta tukijoiden päivittäin kasvavaan joukkoon.

Käytännön yhteydenpidosta yrityksiin vastaa Suomen Hiihtoliiton nimissä Endora Oy. Hiihtourheilun Ystävien rekisteriohjelmistoista ja kotisivuista vastaa NettiTieto Oy. Hiihtourheilun Ystävien kotisivut löytyvät tästä (jatkossa hiihtourheilunystavat.fi).

Hiihtoliiton toimitusjohtaja Jari Piirainen kommentoi uutta askelta seuraavasti: ”On erittäin hieno asia, että talviset kansallisurheilulajimme liikuttavat yhä edelleen suomalaisten tuntoja ja avaavat yritysten kukkaron nyörit. Vahvistamalla ja laajentamalla varainhankintaamme tällä tavalla voimme entistä paremmin varmistaa suomalaisen hiihtourheilun menestystarinan jatkumisen myös tulevina vuosina. Yhteistyökumppanuuksiemme ketju saa nyt kolmannen tason, kun pääyhteistyökumppaniemme ja palveluntarjoajien rinnalle perustetaan tämä Hiihtourheilun Ystävät –taso. Tarkoituksemme on myös kehittää entisestäänkin Hiihtoliiton osalta pääyhteistyökumppanuuksien ja muiden tukijoiden sopimusten sisältöä ja arvoa järjestämällä mm. vuosittain yhteisiä tapahtumia kumppaneille ja tukijoillemme. Toivotankin kaikki yritykset tervetulleiksi mukaan menestykseen.”

Lisätietoja asiasta tarvittaessa Jari Piiraiselta, p. 040-586 2006