28.10.2006← Takaisin

HiihtoSuomen lauantai oli täynnä lajiasiaa

Joka toinen vuosi pidettävässä HiihtoSuomi –tapahtumassa Vuokatin Urheiluopistolla lauantai oli lajien päivä.

Viralliset lajikokoukset pidettiin mäki-yhdistetyssä ja maastohiihdossa. SHL:n kaikissa kolmessa lajiryhmässä käsiteltiin sääntömääräisten asioiden lisäksi ajankohtaisia asioita.

Kaikki lajit saivat tiiviin tietopaketin kilpailutulosten tiedottamisesta asiantuntijana STT:n urheilutoimituksen esimies Kaija Yliniemi. Hän antoi seuraväelle käytännön neuvoja siitä, miten tulee toimia, jotta oman kisan tulokset saataisiin mahdollisimman monen silmäparin nähtäväksi.

Alppilajeissa lajiteemana oli valmennus ja siinä päästiin aivan käytännön tasolle asti, kun Vuokatin pallohallissa demottiin taito- ja fysiikkaharjoitteita.

Maastohiihdossa käytäntö tuli lähimmäksi silloin, kun suurelta valotaululta seurattiin maailmancupin avaussprinttejä Saksan Duesseldorfista. Alustuksissa näkökulma oli laaja seuratasolta maastohiihdon huippu-urheilun uusiin tuuliin. Liittovaltuutettu Sirpa Korkatin aineena oli Seuratoimijoiden sitouttaminen toimintaan. Lajijohtaja Per-Ole Lindell kertoi missä maastohiihdossa mennään tänään.

Mäki-yhdistetyn lajiohjelman selkärankana oli kilpailutoiminta ja painopistealueena nuorten kilpailut ja aluecup-toiminta. Keijo Hyttisen kehittelemä mäki-yhdistetyn oma tulospalveluohjelmisto otettiin mielenkiinnolla vastaan.