4.4.2006← Takaisin

Hiihtolajien mitalisteja juhlittiin Helsingissä

Suomen Hiihtoliiton jo perinteeksi muodostuneet keväiset mitaikahvit juotiin Helsingissä tiistaina. Paikalla oli yhdeksän menestynyttä urheilijaa ja iso joukko hiihtolajein ystäviä.

Suomen Hiihtoliiton kaikille viidelle lajille - alppihiihdolle, freestylelle, maastohiihdolle, mäkihypylle ja yhdistetylle - kulunut kausi toi menestystä niin olympiakisoissa kuin maailmancupeissakin.

Mitalikahveilla liiton puheenjohtaja Jaakko Holkeri kertasi kuluneen kauden saavutuksia todeten tuloksen hyväksi, vaikka kaikilta osin ei tavoitteisiin päästykään.

Mitalisteja muistivat myös monet yhteistyökumppanit, joiden lahjoista monet oli tarkoitettu meneillään olevan lyhyen lepotauon ratoksi. Mäkihyppääjien Janne Ahosen ja Matti Hautamäen kalansaaliit eivät jää ainakaan vieheen koosta kiinni, varmistivat Haltin edustajat. Tanja Poutiainen puolestaan tunnetaan itsekin hyvänä jalkapalloilijana ja lahjaksi saadut liput jalkapallon MM-kisoihin Saksaan saivat rovaniemeläisen naamalle leveän hymyn. Tyytyväiseltä näytti myös Hannu Manninen, joka sai vastaanottaa SGN:lta "ruoholeikkureiden Rolls-Roycen", joka varmaan pääsee tositestiin jo ensi kesänänä, onhan Mannisen perheen omakotitalo valmistumassa kevään tuntumassa.

Hiihtolajien olympia ja MM-mitalistit kaudella 2005-06

Tanja Poutiainen, olympiahopeaa, suurpujottelu
Mikko Ronkainen , olympiahopeaa, kumparelasku
Matti Hautamäki, olympiahopeaa HS 106 ja joukkuemäki, MM-hopeaa lentomäen joukkuekilpailu