24.8.2006← Takaisin

Hiihto kiinnosti Kunnon Laivalla

Suomen Hiihtoliitto on aktiivisesti mukana KKI-toiminnassa. Kunnon Laivalla maastohiihto-ohjelma sai hyvän vastaanoton.

Viime viikonloppuna pari tuhatta aktiivista oli mukana KKI-toimiston ja LIKESIN järjestämällä Kunnon Laivalla. Kunnossa Kaiken Ikää -liikuttaa suomalaisia kautta maan ja maastohiihto on yksi suosituimmista liikuntalajeista. Vasta ilmestyneen Suuren liikuntatutkimuksen mukaan lähes 750 000 suomalaista harrastaa hiihtoa säännöllisesti.

Hiihdon KKI-teemana on Kunnossa 12 kuukautta. Se tarkoittaa, ettei kesällä ollenkaan tarvitse keskittyä vain rullahiihtoon tai sauvakävelyyn. Voi keskittyä vaikka hengenviljelyyn ja mielen hyvinvoinnin edistämiseen. Tämä olikin teemana Markku Backmanin vetämissä tilaisuuksissa. Henkisiin harjoituksiin oli tulijoita tuvan täydeltä. Hiihtoliiton osastolla oli jaossa uusi Kunnossa 12 kuukautta -esite.