18.5.2006← Takaisin

FIS:n kevätkokoukset Portugalissa 21.- 27.5.2006

Kansainvälisen hiihtoliiton (FIS) 45. kongressi pidetään Vilamourassa Portugalissa 26.5.2006. Kongressi järjestetään joka toinen vuosi.

Sen lisäksi Portugalissa pidetään FIS:n hallituksen sekä eri komiteoiden ja alakomiteoiden kokouksia 21.-27.5.2006. Kokousedustajia on akkreditoitunut lähes 900. Suomella on FIS:n kongressissa kolme virallista edustajaa: Jaakko Holkeri, Ilkka Tiilikainen ja Jari Piirainen.

Kongressissa mm. valitaan FIS:n hallitus kaudelle 2006-08 ja käsitellään lajikomiteoiden valmistelemia sekä jäsenmaiden esittämiä sääntömuutoksia. Suomen ehdokas FIS:n hallitukseen on Suomen Hiihtoliiton puheenjohtaja Jaakko Holkeri. Päättymässä olevalla kaudella hallituksen suomalaisjäsen on ollut SHL:n johtokunnan jäsen Marjo Matikainen-Kallström. Hallitukseen on ehdolla 20 jäsentä, joista valitaan 16. Hallitusehdokkaista kuusi on uusia, Suomen Holkerin lisäksi mm. Viron Toomas Savi. Suomen ehdokkaat kaikkiin FIS:n elimiin löytyvät ohesta.

FIS:n päätettävänä on lisäksi mm. vuoden 2010 lentomäen MM-kisojen isäntä sekä vuoden 2011 alppihiihdon, freestylen ja pohjoismaisten hiihtolajien MM-kisapaikkakunta (hallitus päättää 25.5.2006). Alppihiihdon MM-kisoja ovat hakeneet Garmisch-Partenkirchen GER ja Schladming AUT. Pohjoismaisten lajien isännyydestä kilpailevat Oslo NOR, Val di Fiemme ITA ja Zakopane POL. Lisätietoja hakijoista: http://www.fis-ski.com/. Lopullisen muotonsa kokouksissa saa myös FIS:n kilpailukalenteri kaudelle 2006-07.

Lisätietoja FIS:n kokouksista löytyy sen kotisivuilta osoitteesta: www.fis-ski.com .

Suomesta FIS:n kokouksiin osallistuu 18 komiteoiden ja alakomiteoiden jäsentä. Mukana on myös mm. Lahden kaupungin edustajia esittelemässä vuoden 2013 pohjoismaisten lajien MM-kisahanketta.

Suomen Hiihtoliiton ehdokkaat
Kansainvälisen hiihtoliiton (FIS)
hallitukseen, komiteoihin ja alakomiteoihin 2006-08

FIS:n hallitus: Jaakko Holkeri (uusi)