14.9.2007← Takaisin

Europcarista yhdistetyn maajoukkueen pääyhteistyöyritys

Suomen Hiihtoliitto ja autovuokraamo Europcar ovat solmineet yhteistyösopimuksen koskien yhdistetyn maajoukkuetta. Sopimus on kolmivuotinen ja käsittää joukkueen autopalvelut Suomessa ja ulkomailla.

Sopimuksen piiriin kuuluvat FIS maailmancup-kilpailut sekä FIS MM-kilpailut Tšekin Liberecissä 2009.

”Yhdistetyn maajoukkueen sponsorointi on Europcarille tärkeä markkinointikanava, jonka avulla saamme lisää tunnettuutta sekä lisäarvoa imagoomme.  Tärkeä vastine on myös markkinoida Europcarin vuokrauspalveluita hiihtoseuroille ja urheilun sidosryhmille ympäri Suomen. Vuokrauspalvelujen avulla moni kilpailu- tai harjoitusmatka voidaan hoitaa turvallisemmin, tehokkaammin ja edullisemmin. Tietysti yhdistetyn ilahduttava menestys ja hienot urheilijat ovat myös sopimuksen syntymisen taustalla”, sanoo Suomen Europcarin toimitusjohtaja Jussi Holopainen.

”Liikkuminen paikasta toiseen tehokkaasti on meille toiminnan perusedellytys. Autosopimus Europcarin kanssa mahdollistaa yhdistetyn joukkueen liikkumisen erittäin joustavasti kotimaassa ja ulkomailla. Tämä sopimus on aidosti tarpeeseen perustuvaa toiminnallista yhteistyötä parhaimmillaan ja olemme nyt neuvoteltuun kokonaisuuten erittäin tyytyväisiä”,  kertoo lajijohtaja Janne Marvaila.

Yhdistetty on menestynein Suomen Hiihtoliiton lajeista. Sapporon MM-kisoissa talvella 2007 Suomi voitti kultaa joukkuekilpailussa. Lisäksi Hannu Manninen voitti sprinttikilpailun ja Anssi Koivuranta ylsi pronssille Gundersen –kilpailussa. Hannu Manninen on voittanut yhdistetyn maailmancupin kokonaiskilpailun neljä kertaa peräkkäin.