2.1.2007← Takaisin

Ensimmäiset urheilijat alppihiihdon MM-kisoihin Åreen on valittu

Suomen Hiihtoliiton alppilajien valiokunta on valinnut viisi ensimmäistä urheilijaa Suomen joukkueeseen Åressa, Ruotsissa 3.-18.2.2007 pidettäviin alppihiihdon MM-kisoihin.

Naisista Tanja Poutiainen osallistuu ainakin pujotteluun ja suurpujotteluun ja Sanni Leinonen pujotteluun.

Ensimmäisessä valinnassa nimetyt miehet ovat Kalle Palander (pujottelu ja suurpujottelu), Marcus Sandell (suurpujottelu) ja Jouni Pellinen (super G, syöksy ja superyhdistetty).

Suomen Hiihtoliiton alppilajien valiokunta päättää joukkueen lopullisen kokoonpanon ja kunkin kilpailtavaksi tulevat lajit 31.1.2007 mennessä.

MM-joukkueen johtajana toimivan lajijohtaja Janne Leskisen arvion mukaan Suomen joukkueeseen tullaan valitsemaan enintään 12 urheilijaa.
- Yhteensä valitaan naisia 3-4 ja miehiä 6-8. Suomen joukkueen tavoitteet Åresta ovat kahdenlaiset. Toisaalta haetaan menestystä tekniikkalajeista erityisesti kokeneiden laskijoiden tuomana, toisaalta Åre antaa nuorille laskijoille kokemusta tulevaisuutta varten. Vauhtilajien osalta tähtäin on vuoden 2010 talviolympiakisoissa Vancouverissa, Kanadassa, Leskinen sanoo.

Åren MM-kisojen valintakriteerit löytyvät täältä.

Lisätietoja Åren MM-kisoista http://www.are2007.com/

Alppihiihdon MM-kisat nähdään Suomessa suorina lähetyksinä Ylen kanavilta