22.5.2004← Takaisin

Alppilajien seurakokous teki valintoja

Suomen Hiihtoliiton alppilajien lajiryhmä – alppihiihto ja freestyle – ehti ensimmäisenä pitämään liiton uusien sääntöjen mukaisen virallisen seurakokouksen. Se pidettiin seurojen neuvottelupäivien yhteydessä lauantaina Helsingissä. Seurakokouksessa oli edustus 31 alppi- ja freestyleseurasta.

Seurakokous nimesi lajiryhmän ehdokkaat Suomen Hiihtoliiton vuoden 2005 johtokuntaan, joka  valitaan liittovaltuuston kokouksessa ensi marraskuussa. Alppihiihtoa ja freestylehiihtoa tulevat edustamaan Tatu Lehmuskallio Espoosta ja Tauno Palotie Kauniaisista. Lehmuskallio on myös SHL:n  nykyisen johtokunnan jäsen. Tällä hetkellä toisena lajiryhmän edustajana Hiihtoliiton johtokunnassa oleva Martti Uusitalo (Espoo) valittiin alppilajien valiokunnan puheenjohtajaksi. Valiokunta aloittaa toimintansa välittömästi. Sen muut jäsenet ovat Risto Happonen, Kuopio, Pirkko Rove-Johansson, Helsinki, Jyrki Säämänen, Jyväskylä ja Sari Tollet, Espoo. Lisäksi valiokuntaan valitaan myöhemmin kaksi asiantuntijajäsentä.