26.10.2007← Takaisin

Alppihiihto kovassa myötätuulessa, Outokummusta uusi pääyhteistyökumppani

Alppihiihdon sopimustuotoille ja markkinoinnille asetetut tavoitteet täyttyivät maajoukkueen allekirjoitettua Outokumpu Oyj:n kanssa uusimman pääyhteistyösopimuksen

Outokumpu Oyj ja Suomen alppimaajoukkue ovat sopineet kolmivuotisesta yhteistyökumppanuudesta, jonka myötä alppihiihdon lajibudjetti saatiin täysimääräiseksi. Taloudellisten tavoitteiden täyttyminen on helpotus lajijohdolle, joka valitsi tälle kaudelle ennätyssuuren maajoukkueen. Tanja Poutiaisen ja Kalle Palanderin lisäksi maajoukkueessa urheilee suuri joukko tulevaisuuden tähtiä, joille leiri- ja kilpailukokemuksen saaminen juuri nyt nousee suureen arvoon.

- Viides pääyhteistyökumppani vahvistaa alppihiihdon taloutta niin, että saamme vietyä läpi kaikkien joukkueidemme ohjelmat ennakkosuunnitelmien mukaisesti. Nyt voimme keskittyä urheilullisten tulosten ja tavoitteiden saavuttamiseen, kertoo erittäin tyytyväinen alppihiihdon lajijohtaja Janne Leskinen.

Leskisen mukaan suunnitelmia voidaan tehdä ja toteuttaa nyt pitkäjänteisesti ja tavoitteellisesti, millä hän viittaa suuren ja iskukykyisen joukkueen rakentamiseen vuoden 2009 Val d’Isèren MM-kilpailuihin sekä Vancouverin olympialaisiin vuonna 2010. Hiihtoliiton huippu-urheiluohjelmien lisäksi tulevaisuuden työtä tehdään kentällä, alppikouluissa ja -seuroissa. Taloudellisen tuen ohjaaminen alppihiihdon perustyöhön vahvistaa osaamisen ja ammattimaisuuden leviämisen myös maajoukkueen ulkopuolelle.

Alppihiihdon kauden kokonaisbudjetti kipuaa 1,9 miljoonaan euroon, josta yhteistyökumppanirahoitteinen osuus on noin 85 %. Taloudellisen merkityksen lisäksi alppihiihto ja yhteistyökumppanit korostavat yhteisten tavoitteiden arvoa sopimuksia neuvoteltaessa.

- Maajoukkueen viidennen ja samalla viimeisen pääyhteistyökumppanuuden solmiminen Outokummun kanssa on linjassa alppihiihtomaajoukkueen markkinointitavoitteiden kanssa: Saamme maajoukkueelle ison kansainvälisen yhteistyökumppanin, jonka tavoitteita voimme tukea sekä mahdollistaa markkinoinnin toimenpiteitä niin Keski-Euroopassa kuin myös muilla mantereilla, toteaa alppilajien markkinointijohtaja Roope Ropponen.

Myös Outokummussa kansainvälisyys ja arvomaailman kohtaaminen nähdään erittäin tärkeänä yhdistävänä tekijänä yrityksen ja alppihiihdon välillä.

- Olemme erittäin iloisia mahdollisuudesta lähteä tukemaan Suomen alppimaajoukkuetta. Alppihiihto rohkeana ja kansainvälisenä lajina sopii hyvin Outokummun arvoihin ja ajattelumaailmaan. Meille on myös tärkeää, että joukkueessa on mukana monia tulevaisuuden lupauksia. Nuorten tukeminen on aina ollut tärkeä osa Outokummun sponsorointitoimintaa. Uskomme, että outokumpulaiset ja asiakkaamme tulevat nauttimaan talvisesta tunnelmasta ja kilpailujen vauhdista ja jännityksestä, Outokummun varatoimitusjohtaja Karri Kaitue kertoo.