28.4.2009← Takaisin

Alppihiihtäjä Sanni Leinonen liittyi mukaan Puhtaasti paras -ohjelman urheilijatähdistöön.

Lahjakas ja lupaava alppitaituri tuo tähdistöön vauhtia ja tuulahduksen vuorenrinteiltä. Suomen Antidopingtoimikunta ADT ry:n ja Fazer-konsernin yhteinen Puhtaasti paras -ohjelma edistää puhdasta urheilua ja reilua peliä.

Puhtaasti paras tähdistön edustaja ja voitokkaan Suomen salibandymaajoukkueen kapteenistoon kuuluva Tero Tiitu kutsui Sanni Leinosen mukaan tähdistöön.

– Sannin myötä Puhtaasti paras -ohjelman palaset loksahtavat lopullisesti kohdilleen, kun mukaan saadaan kunnianhimoinen, iloinen ja säkenöivä alppinisti. Tähdistöön on lyhyessä ajassa ehtinyt syntyä jo hieno hymy huulessa menestymisen traditio, jota Sanni on paras mahdollinen urheilija jatkamaan.

Sanni Leinonen kertoo kiinnostuneensa Puhtaasti paras -ohjelmasta, heti siitä kuultuaan.

– Puhdas urheilu ja reilu peli ovat minulle tärkeitä. Pidän kunnianasiana, että pääsen edistämään näin hienoa asiaa yhdessä upeista urheilijoista koostuvan tähdistön kanssa, Sanni sanoo.

Sanni Leinonen (19) edustaa Tampereen Slalom-Seuraa. Häntä valmentavat Janez Slivnik ja Pasi Martikainen. Leinonen on menestynyt hyvin alppihiihdon maailmancupin kilpailuissa. Alppihiihdon ohella hän on saanut opinnot päätökseen Tampereella Sammon urheilulukiossa ja painaa valkolakin kutreilleen keväällä.

– Puhdas urheilu ja reilu peli ovat Ski Sport Finland ry:n eettisiä valintoja. Haluamme edistää reilua peliä käytännönläheisin toimin. Puhtaasti paras -ohjelma tulee näkymään tapahtumissamme, niin nuorten SM-kilpailuissa kuin Levin maailmancupissa. Sanni Leinonen on hieno urheilija ja sopii hyvin viestinviejäksi. Hänen avullaan liittomme viesti leviää varmasti niin rinteisiin kuin lajia seuraavien katsojien mieliin, Ski Sport Finlandin toimitusjohtaja Janne Leskinen sanoo.

Puhtaasti paras -ohjelman tähdistöön kuuluvat nyt keihäänheittäjä ja olympiavoittaja Tapio Korjuksen johdolla judoka Jani Kallunki, yhdistetyn Anssi Koivuranta, alppihiihtäjä Sanni Leinonen, taitoluistelija Laura Lepistö, tennispelaaja Jarkko Nieminen, uimari Hanna-Maria Seppälä, naisten jalkapallomaajoukkue ja miesten salibandymaajoukkue.

Puhtaasti paras -ohjelma käynnistettiin toukokuussa 2008. Ohjelma kunnioittaa puhtaita urheilijoita ja reilun pelin arvoja. ADT ja Fazer haluavat nostaa valokeilaan ne urheilijat, jotka urheilevat eettisesti: lajiaan, kilpakumppaneitaan ja itseään kunnioittaen. Ohjelma haastaa urheilua seuraavat suomalaiset, urheilujärjestöt, urheilijan lähipiirin ja urheilijat mukaan reiluun peliin´.

www.puhtaastiparas.fi