18.3.2016← Takaisin

Uuteen sinettiseuraksi-prosessiin aikaa hakea 4.4. saakka

Uusi sinettiseuraksi-prosessi starttaa Vierumäellä kesällä 11. - 12.6. ja lisäksi syksyllä on ohjelmassa kaksi jaksoa. Hakemuksia on jo tullut talven aikana muutama, mutta prosessiin mahtuu vielä mukaan.

Sinettiseuraksi-prosessin tavoitteena ovat:

1. Seuran toiminnan laatu kasvaa ja kehittyy
    2. Seuraan saadaan lisää toimijoita; lisää vastuunkantajia
    3. Ihmiset innostuvat työstään; näkyy jäsenistön hyvinvointina
    4. Seuroihin saadaan lisää uusia harrastajia
    5. Seura toimii mielekkäänä kasvuympäristönä
    6. Yhteisöllisyys kasvaa seurayhteisössä

Uudessa prosessissa seurat tekevät huhtkikuun aikana itsearvioinnin seurasta ja saavat siitä ensimmäisellä jaksolla palautteen, jonka perusteella seurat kehittävät yksilöllisen kehittämisprosessin. Tavoitteena on, että seurat auditoidaan uudelleen talven 2017 aikana.

Seuran tulee sitoutua jokaiseen jaksoon ja mikäli seurasta osallistuu 4 henkilöä per jakso, kustantaa liitto 2 henkilön majoituskulut. Toiset jaksot ovat syksyllä syyskuussa sekä loka-marraskuun aikana. Yksi jakso maksaa 65 €/henkilö sisältäen täysihoidon opistolla lauantaista sunnuntaihin.

Sinettiseurat saavat jatkossa räätälöityjä palveluita liitolta ja ovat etunenässä kehittämässä seuroissa tapahtuvaa lasten ja nuorten toimintaa.

Hakemukset ja lisätietoja:
    Henna Sivenius, 0400 997 418