Lumilajit.fi-palvelu

Lumilajit.fi-palvelu urheilijoiden ja valmentajien käyttöön

Lumilajien yhteinen sähköinen verkkoalusta on otettu käyttöön. Lumilajit.fi-palvelu kattaa LUMILOGGER-sähköisen harjoituspäiväkirjan ja LUMIOPPI-verkkokoulutusalustan.

Kaudesta 2016 - 2017 alkaen Lumilogger-harjoituspäiväkirja on kaikkien lisenssiurheilijoiden käytettävissä. Sähköinen harjoituspäiväkirja helpottaa harjoittelun suunnittelua, toteutusta ja seurantaa. Harjoituspäiväkirja on laadittu lajien vaatimusten mukaan maastohiihtoon, ampumahiihtoon, mäkihyppyyn, yhdistettyyn tai alppilajeihin. Urheilija voi itse kirjautua Lumiloggerin käyttäjäksi ja valita oman lajinsa.

Myös valmentajilla on mahdollisuus ottaa Lumilogger -sähköinen harjoituspäiväkirja käyttöön. Valmentaja voi valmentaa ja laatia ohjelmia henkilökohtaisille valmennettavilleen tai ryhmille. Lumilogger toimii myös mobiililaitteessa.

Harjoituspäiväkirjan lisäksi Lumilajit.fi:n alla toimii Lumioppi-koulutusympäristö. Valmentajakoulutukset ovat osittain siirtyneet jo käyttämään Lumioppia. Lumioppi on toistaiseksi suljettu ympäristö, johon pääsevät II- ja III-tason koulutuksissa mukana olevat valmentajat. Jatkossa Lumiopista on tarkoitus rakentaa lumilajien materiaalipankki urheilijoille, valmentajille ja seuratoimijoille.

Lumilajit.fi verkkoportaalia on kehitetty Vuokatin ja Lapin urheiluopistojen valmennuskeskusten johdolla ja kehitystyö jatkuu edelleen.

Lumilajit.fi-verkkosivuille ja kirjautumaan pääset tästä.

Lumiloggerin pikaopas löytyy tästä ja pidemmät käyttöohjeet tästä.

Lisätietoja:

Eero Hietanen