Kilpailuohje

KILPAILUOHJEET (täydennetään kilpailun lähestyessä tarpeen mukaan)

Nuorten SM hiihdot järjestetään erikoisjärjestelyin. Kilpailun velvoittavat korona-ohjeet ovat kansallisia ohjeita rajoittavammat. Kilpailun turvallisuusterveys ohjeistuksen löydät kilpailun sivupalkista.

Kilpailun viralliset nettisivut – https://www.keuruunkisailijat.fi/ etusivulla linkki Nuorten SM hiihdot ja edelleen valikosta hiihtoliiton sivuille.

Opastus

Opastus valtatie 23 sekä Keuruu/Vilppula tieltä. Kilpailukeskuksen osoite Keurusseläntie 14, KEURUU (huom. myös naapurikunnassa sama postiosoite).

Paikoitus

Kilpailukeskuksen välittömässä läheisyydessä. Liikenteenohjaus

Voitelu/suksihuolto

Huoltokopit ovat käytössä pooleille ja ennakkovaraajille – kaikki huoltokopit on varattu. Huoltokopeissa max. 4 hlö/koppi. Poolien ajolupa ja koppien avain noudettavissa kilpailukeskuksen infopisteestä. Koppien avainten palautus sunnuntaina, palauttamattomasta avaimesta peritään 100€.

Infopiste

Info sijaitsee kilpailukeskuksessa.

Tulospalveluun/kilpailuun liittyviin asioihin vastaa joko kilpailuinfo tai kilpailusihteeri nro 050-3846851.

Ilmoitus/tulostaulu

Fyysistä tulostaulua ei ole. Tiedottaminen tapahtuu kuuluttamalla ja nettisivustolla. Myös tulokset ja lähtöluettelot kilpailun virallisilla sivuilla.

HUOM! Liity tästä linkistä kilpailun WhatsUp -ryhmään XXXX.

Joukkueenjohtaijien kokous

Pidetään etäkokouksena. Huom. vain 1 kokous, jossa ohjeistus molempiin kilpailuihin. Kokous perjantaina 12.3. klo 18:00 – Liittymislinkki kokoukseen tulee tähän xxxx.

La 13.3. Viestin erityisohjeet:

Viestijärjestyksen ilmoittaminen

Viestin hiihtojärjestys tulee ilmoittaa ilmoittautumisaikaan mennessä Kilmossa. Tämän jälkeen joukkueen kokoonpanon muutokset vain ICR 313.4 mukaan tähän tulevalla lomakkeella xxxxx perjantaihin 12.3. klo 12 mennessä. Muutos vaatii joko tuomarineuvoston hyväksynnän tai lääkärintodistuksen. Lääkärintodistus lähetetään sähköpostilla osoitteeseen keuruunhiihdot@gmail.com – otsikoksi ” muutos viestikokoonpanoon”.

HUOM! Viimeistä vuotta 16 sarjassa hiihtävä (syntynyt 2005) voi osallistua vanhempiin sarjoihin viestikilpailussa (tuomarineuvoston päätös)

Viestin lähtöjärjestelyt

Joukkueiden lähtöjärjestys määräytyy ilmoittautumishetkellä voimassa olevan FIS-pistelistan mukaan. Auralähtö, 5 latua rinnakkain, lähtökaistat noin 30 m.

Su 14.3. Henkilökohtaisen kilpailun erityisohjeet:

Muutos alkuperäiseen lähtötapaan

Sunnuntain yhteislähtökilpailu on muutettu väliaikalähdöksi koronan takia. Kilpailun aikataulu myöhemmin näille sivuille.

HUOM! N/M17 sarjaan voi ilmoittautua viimeistä vuotta 16-sarjassa hiihtävä kilpailija (syntymävuosi 2005).

Lähtöjärjestys määräytyy ilmoittautumishetkellä voimassa olevan FIS-pistelistan mukaan.

Kilpailunumerot

Kilpailunumeron haku tapahtuu noin 20 min ennen lähtöä. Kilpailija kulkee lähtöön mennessä teltan läpi ja teltassa olevista telineistä voi ottaa oman numeronsa. Väärän numeron ottanutta ei päästetä matkaan. Paikalla on myös toimitsijoita avustamassa. Kilpailunumerot palautetaan omatoimisesti suorituksen jälkeen maalialueella olevaan laatikkoon. Keskeyttänyt kilpailija ei saa kulkea maalin läpi, hän ilmoittaa keskeyttämisestä joko maalihenkilöstölle tai infopisteeseen ja palauttaa numeron välittömästi. Palauttamatta jätetystä numerosta veloitetaan 100 €.

Verryttely ja suksien testaus

Kaksi testi- ja lämmittelylatua ensimmäiselle opastus huoltokoppien pohjoislaidalta, toiselle hiihtosillan luota (latu hotellille päin) karttaan merkityissä paikoissa. Kartat löytyy kohdasta latukartat.

Kilpailuradat

Kilpailussa käytössä 3,3 ja 5 km rata.

Ratoihin tutustuminen seuraavasti:

Perjantaina lauantain kilpailuladut hiihdettävissä klo 16-18

Lauantaina sunnuntain kilpailuladut hiihdettävissä klo 16-18

Huom! Kilpailuladut suljetaan 15 min ennen kilpailun alkua, ellei lumitilanne tai latujen kunnostus edellytä sulkemista jo aiemmin.

Kilpaladuilla hiihto vain hiihtosuuntaan. Noudata varovaisuutta. Maali/vaihto- ja lähtösuoralle ei hiihtäjiä päästetä.

Sauva- ja juomahuolto kilpailun aikana

Kilpailussa ei järjestetä juomahuoltoa. Oma juomahuolto järjestäjän osoittamilla paikoilla. Paikat merkitty karttoihin (linkki latukarttaosioon)

Sauvahuolto xxxx

Lähtö ja maali

Lähtö- ja maalialue vain kilpailijoille. Lähtöalueelle päästetään noin 15 min ennen lähtöä. Lämmittelyvarusteet voi jättää lähtöön mentäessä aidalle. Maaliin 3 kaistaa. Maalissa ei ole mehutarjoilua.

Sauvan mittaus

Kilpailussa sääntöjen mukainen sauvan pituusmittaus. Mittauspaikka sijaitsee Sompalan lähdön puoleisessa päädyssä. Kilpailijat voivat itse käydä ennen kilpailua tarkastamassa mitan.

Kilpailun tuomarineuvosto

Tuomarineuvosto

TD Esa Ryynänen, 040-5749384

TDA Joona Viholainen, 044–3190919

Kilpailun johtaja Veikko Ahonen, 0400-874146

Kilpailusihteeri Jonna Haapamäki-Syrjälä, 050-3846851

Protestit

Protestiaika 15 min tulosten julkistamisen jälkeen. Protesti tehdään viralliselle lomakkeelle, löytyy infopisteestä. Protestimaksu 100 eur, maksetaan käteisellä, kun protesti luovutetaan kilpailusihteerille.

Kisakahvio

Kilpailussa on kahvio ja makkarakoju ulkotiloissa. Maksu käteisellä. Noudattakaa ostoksilla turvavälejä, myyntipisteellä myös käsidesi.

Pukeutuminen ja peseytyminen sekä WC

Kilpailualueella ei ole sisätiloja käytössä. WC-tilat on erikseen kilpailijoille ja huoltajille sekä toimitsijoille. Kilpailukeskuksessa ja lähtöpaikalla useita WC-tiloja (seuraa opasteita).

Palkintojen jako

Voittajahaastattelu ja palkintojen jako palkintolavalla kuulutuksen mukaan.

La palkitaan xxx joukkuetta/sarja

Su palkitaan xxx/sarja

Ensiapu Ensiapupiste on Sompalan takana (eteläpuoli). puh. 040-5621333.

Paikalla on myös lääkäri Maarkku Puro, puh. 050-5440566